اردوغان از پاپ خواست تا از تحریم‌ها علیه اسرائیل حمایت کند

    کد خبر :810982

رئیس جمهور ترکیه از رهبر کاتولیک‌های جهان خواست تا از تحریم‌ها علیه اسرائیل حمایت کند او گفت: تا زمانی که جامعه جهانی اسرائیل را مجازات نکند، “قتل عام” فلسطینی‌ها ادامه خواهد یافت.

ایسنا به نقل از آناتولی نوشت: در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه آمده است: در جریان گفتگوی تلفنی با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان رئیس‌جمهور اردوغان گفت که پیام‌ها و واکنش‌های پاپ در حمایت از فلسطینیان اهمیت زیادی در بسیج جهان مسیحیت و جامعه بین‌الملل دارد.

اردوغان همچنین بار دیگر از جامعه بین‌الملل خواست گام‌هایی مشخص و جدی بردارد تا به اسراییل “واکنشی قاطع و درسی که مستحق آن است” داده شود.

اردوغان در این گفتگو تاکید کرد که در فلسطین اتفاقات بیرحمانه در حال رخ دادن است و رژیم صهیونیستی در حملاتش نه فقط فلسطینی ها بلکه همه مسلمانان، مسیحیان و بشریت را مورد حمله قرار می دهد.

اردوغان در ادامه اظهاراتش با تاکید بر اینکه اسرائیل اشغالگر آزادی عبادت را محدود کرده، غیرنظامیان بی گناه را در اراضی فلسطینی ها کشته و منزلت انسانی را زیر پا می گذارد بیان داشت، این وحشیگیری که اسرائیل مسئولش است همچنین امنیت منطقه ای را تهدید می کند.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد، اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی اسرائیل که همچنین وضعیت قدس را نقض می کنند، باید در سریعترین زمان ممکن پایان یافته و همه بشریت باید در مواجهه با اسرائیل مهاجم که ابایی از حمله کردن به مقدسات ندارد متحد باشند.

وی افزود: شورای امنیت سازمان ملل نتوانسته احساس مسئولیت لازم را نشان دهد.

اردوغان بیان داشت، جامعه بین الملل باید به اسرائیل واکنش بازدارنده و درسی که شایسته اش است را نشان داده و اقدامات ملموسی در این راستا اتخاذ کند و ترکیه همه تلاشهایشان را صرف این هدف کرده و فعالیتهای دیپلماتیک فشرده در همه زمینه های بین المللی مربوطه به ویژه سازمان ملل اجرا کرده اما شورای امنیت نتوانسته احساس مسئولیت لازم را نشان دهد.

او با تاکید بر اینکه فلسطینی ها تا زمان عدم مجازات رژیم صهیونیستی به عنوان عامل ارتکاب جنایت علیه بشریت، با تحریمهای لازم توسط جامعه بین المللی همچنان مورد کشتار قرار میگیرند، گفت پیامها و واکنشهای پاپ فرانسیس در ارتباط با این مساله اهمیت فراوانی در زمینه بسیج جهان مسیحیت و جامعه بین المللی دارد.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید