فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان ستادکل نیروهای مسلح خبر داد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 200 هزار سرباز از سال آینده

    کد خبر :223546

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان ستادکل نیروهای مسلح از ارائه آموزش‌های مهارت‌محور به بیش از 200 هزار سرباز از سال 97 خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سربازان وظیفه از سال آینده آموزش‌های مهارتی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ سردار سیدمهدی فرحی در چهارمین کنگره ملی آموزش‌های مهارت،‌ فناوری و اشتغال از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان در کشور خبر داد و گفت: امروزه سربازی برای کشور یک ظرفیت، ثروت و سرمایه عظیم ملی به حساب می‌آید که هویت و شاخصه‌های بسیار پررنگی به همراه دارد. بنابراین باید بتوانیم از این ظرفیت و پتانسیل عظیم ملی به خوبی استفاده کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: روزانه 300 هزار جوان وارد دوره سربازی می‌شوند و معادل این تعداد نیز از این دوره خارج می‌شوند. بنابراین ما فقط با یک جمعیت در یک دوره زمانی مشخص مواجه نیستیم. همه ساله این روند وجود دارد و یک امر ناگسستنی است. بنابراین باید بتوانیم از این نیروی عظیم انسانی که جوان بودن مهم‌ترین ویژگی آن‌ها است، استفاده کنیم. ضمن اینکه در شرایط امروز سربازان با تحصیلات دانشگاهی نیز وارد عرصه سربازی می‌شوند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه 40 درصد سربازان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند، گفت: با توجه به روند رو به کاهش جمعیت دانشجویی کشور،همچنان پیش‌بینی می‌کنیم این آمار در دو سال آینده به 50 درصد برسد. بنابراین سربازان، سرمایه و ثروت قابل توجهی هستند که باید به این سرمایه توجه شود.

فرحی همچنین تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم که سربازان بعد از اتمام دوره سربازی با کسب مهارت‌های لازم وارد بازار اشتغال شوند و استعدادهای لازم برای شکوفایی را داشته باشند، به طوری که در قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان ستادکل نیروهای مسلح که 7 ماه از راه‌اندازی آن می‌گذرد 2 واژه کلیدی “جنم” (نشاط و مهارت‌آموزی) “مهتا” (مهارت با اشتغال) را برای سربازان تعریف کرده‌ایم تا آن‌ها بتوانند بعد از سربازی به عنوان یک نیروی مهارت‌آموز جذب بازار کار شوند که البته این امر بدون همکاری 30 دستگاه و نهاد دولتی امکان‌پذیر نیست.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: یکی از نقش‌های وزارت علوم در امر مهارت‌آموزی سربازان این است که بتوانیم از دو دانشگاه فنی‌حرفه‌ای و علمی کاربردی که هویت مهارت‌آموزی دارند در کنار سازمان فنی و حرفه‌ای وزارت کار برای آموزش سربازان خود استفاده کنیم. در واقع ما در برنامه خود، مثلثی تعریف کردیم که این سه مرکز سه راس مثلث را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: براساس تفاهم انجام گرفته، قرار است سربازان ما در دوران قبل از سربازی، حین سربازی و پس از سربازی آموزش‌های مهارتی ببینند.

فرحی در پایان اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال 97،‌ 200 هزار سرباز در کشور آموزش‌های مهارتی را خواهند گذراند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید