اتحادیه اروپا: ایران برای از سرگیری مذاکرات وین اعلام آمادگی کرده است

    کد خبر :834466
اتحادیه اروپا: ایران برای از سرگیری مذاکرات وین اعلام آمادگی کرده است

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفت که ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته ای وین اعلام آمادگی کرده است.

به گفته این مقام که نخواست نامش فاش شود گفتگوهای هسته ای وین ممکن است از ابتدای ماه سپتامبر از سر گرفته شود. این سخنان در حالی بیان می شود که انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دو روز پیش برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری جدید ایران به تهران سفر کرده بود.

در گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از این مقام ارشد اتحادیه اروپا آمده است که ایران حسین امیرعبداللهیان را برای مذاکره با انریکه مورا در جریان سفر به تهران معرفی کرده بود. از حسین امیرعبداللهیان طی روزهای گذشته به عنوان گزینه اصلی سمت وزارت خارجه در دولت ابراهیم رئیسی یاد شده است.

مقام ارشد اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفت که مذاکرات انریکه مورا در تهران «بسیار مفید» بود. به گفته وی مقامات ایران در این گفتگوها نسبت به از سرگیری مذاکرات وین «در اسرع وقت» ابراز تمایل کرده اند.

او افزود که انریکه مورا پس از سفرش به تهران مسئولان آمریکایی را از نتیجه گفتگوها با مقام های ایران آگاه کرد.

سفر انریکه مورا به تهران برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی انتقادهای زیادی را در خارج از ایران برانگیخت. این سفر همزمان با تنش بین ایران و شماری از قدرت های جهانی از جمله آمریکا و بریتانیا به دنبال حمله به نفتکش مرسر استریت در دریای عمان انجام شد.

در جریان حمله به این نفتکش که متعلق به یک تاجر اسرائیلی است یک تبعه بریتانیا و یک شهروند رومانی کشته شدند. اسرائیل، بریتانیا و آمریکا از ایران به عنوان مسئول این حمله یاد کرده اند. وزرای خارجه گروه هفت و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز جمعه ایران را مسئول این حمله دانستند. این در حالی است که تهران این ادعا را رد کرده است.

عصر ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید