آمریکا بی سرو صدا پایگاه بگرام را تخلیه کرد

    کد خبر :823865
تخلیه پایگاه بگرام

برخی رسانه‌های غربی از قول چند مقام نظامی آمریکایی نوشته‌اند که بعد از نزدیک به ۲۰ سال، همه سربازان آمریکایی و دیگر نیروهای ناتو از پایگاه هوایی بگرام در شمال کابل تخلیه شده‌اند.

این پایگاه بزرگترین مقر نیروهای آمریکایی در افغانستان بود و در اوج حضور آنها تا ۱۰۰ هزار سرباز آمریکایی را در خود جای داده بود.

به نوشته بی بی سی؛ خبر تخلیه بگرام نشانه‌ای از خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان است، روندی که آمریکا و متحدانش می‌خواهند تا ۱۱ سپتامبر به انجام برسانند.

همزمان با خروج نظامیان خارجی از افغانستان، نگرانی‌ها از بالا گرفتن ناامنی و خشونت تشدید شده است به طوریکه در هفته‌های اخیر نیروهای دولتی افغانستان و طالبان درگیری‌های متعدد و گسترده ای در خاک این کشور داشته‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز خبر تخلیه بگرام را از قول یک مقام نظامی آمریکا که خواسته نامش فاش نشود تایید کرده است. این مقام نگفته است که بگرام کی رسما به نیروهای افغانستان تحویل داده می‌شود.

تخلیه پایگاه بگرام

آسوشیتدپرس از قول دو مقام نظامی آمریکایی گزارش داده که پایگاه بگرام به نیروهای افغانستان تحویل داده شده است. این دو مقام به شرط فاش نشدن هویتشان صحبت کرده‌اند و گفته‌اند اجازه رسانه‌ای کردن این مطلب را نداشته‌اند.

آسوشیتدپرس می‌گوید آمریکا به دلایل امنیتی حاضر نیست فاش کند که آخرین نظامی آمریکایی چه موقعی افغانستان را ترک خواهد کرد.

هم‌اکنون نظامیان آمریکا و ترکیه مسئول امنیت این فرودگاه هستند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    اترات مخرب اروپایی ها بر پیکره ایران باستان در افغانستان تا ابد خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید