فوتی های کرونا در ایران، دوباره زیر 100

    کد خبر :865094
فوتی های کرونا در ایران، دوباره زیر 100

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و جمع قربانیان به ۱۲۹ هزار و ۴۶۲ نفر رسید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دیروز (پنجشنبه، چهارم آذر) تا امروز جمعه (پنجم آذر، ۱۴۰۰) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، تا کنون ۵۷ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۱۳ نفر دُز اول، ۴۶ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۱۲۵ نفر دُز دوم و ۹۲۱ هزار و ۴۴۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۴ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۷۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۶۰ هزار و ۳۴۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۵ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۳۸۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۴۶۲ نفر رسید. تا کنون ۵ میلیون ۸۴۱ هزار و ۸۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۳ هزار و ۳۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۸ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۴۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز قرار ندارد و ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده، تمام شهرستان‌ها از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.

به گزارش ایرنا، بنابر جدیدترین رنگ‌بندی شهرها در اپلیکیشن ماسک، با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده، تمام شهرستان‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند. آخرین بار در ۲۴ بهمن ۹۹ و در آستانه شروع خیز چهارم هیچ شهری در ایران قرمز نبود.

شهرستان‌هایی که در وضعیت نارنجی قرار دارند: اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، چرداول (ایلام)، بیرجند، طبس، فردوس (خراسان جنوبی)، بردسکن، گناباد (خراسان رضوی)، طارم (زنجان)، دامغان، شاهرود (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، ممسنی (فارس)، زرند، سیرجان، شهربابک (کرمان)، کهگیلویه (کهگیلویه و بویر احمد)، پلدختر (لرستان)، بافق، بهاباد، خاتم، مهریز (یزد).

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به بیش از ۲۵۸ میلیون نفر رسیده و مرگ بیش از پنج میلیون نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

بر اساس گزارشهای قبلی تلفات روزانه کرونا روز دوشنبه (یکم آذر) پس از ۲۳۴ روز حرکت بر مدار سه رقمی، ۲ رقمی شد و به ۹۷ نفر رسید.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تاکنون این ویروس پنج خیز برداشته و مرگبارترین خیز آن یعنی خیز پنجم از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد. این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا (اسفند ۹۸) در کشور رسید.

با وجود این، به مدد رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون تعداد تلفات کرونایی روز دوشنبه یکم آذر ماه بار دیگر دو رقمی و به ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ که رقم تلفات روزانه کرونا ۹۴ نفر بود، نزدیک شد. ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰، تعداد تلفات روزانه کرونا ۹۴ نفر اعلام شد اما از روز ۱۳ فروردین روند مرگ های کرونایی تا ۳۱ آبان ماه سه رقمی ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید