آرک فاکس لایت؛ خودروی متفاوت چینی با مجموعه ای از امکانات سرگرمی و ایمنی / عکس

    کد خبر :770909

آرک فاکس یک برند چینی برای ارائه محصولات الکتریکی است که دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد و از سال 2017 لوگوی آن روی تولیداتی با همین نام ثبت می شود. این برند زیرمجموعه ای از گروه خودروسازی مطرح بایک محسوب می شود. در ادامه یکی از محصولات اقتصادی این برند با نام لایت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آرک فاکس لایت دو نفره در بازار چین از 16950 تا 19400 دلار قیمت دارد. از منظر طراحی باید آنرا در کلاس خودروهای جعبه ای قرار دهیم چیزی شبیه کیا سول که یک مکعب دوست داشتنی را پیش روی مخاطب قرار می دهد.

طراحی

این محصول از منظر ابعاد برابر با 2986 میلیمتر در طول، 1676 میلیمتر در عرض و 1517 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. همانطور که ارقام نشان می دهد؛ لایت بسیار جمع و جور و مناسب رانندگی در کلان شهرها طراحی شده است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 1870 میلیمتر است. وزن خالص نیز برابر با 1030 کیلوگرم محاسبه شده است.

همانطور که مشاهده می کنید طراحی ستون آخر حالتی متفاوت برای لایت ایجاد کرده است. رینگ ها در حالت استاندارد 15 اینچی و از جنس استیل هستند. رینگ آلومینیومی 15 اینچی به عنوان آپشن در تریم بالاتر ارائه می شود.

 

کابین

کابین لایت یک محیط فناورانه است. تمامی کنسول جلو را به نمایشگرهای دیجیتال اختصاص یافته یا اگر دقیق تر بگوئیم یک نمایشگر ویژه نشانگر آمپر و دو نمایشگر دیجیتال دیگر مجاور آن قرار دارند.

از امکانات کابین می توان به مسیریاب ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان های صوتی، بلوتوث، یو اس بی، گرم کن صندلی، تهویه صندلی، استراحتگاه دست، اسکای روف، گرم کن آینه های جانبی، تهویه اتوماتیک و … اشاره کرد.

ایمنی

در بخش ایمنی نیز امکاناتی مانند ایزوفیکس صندلی کودک، ورود بدون کلید، ریموت استارت، رادار پارک، دوربین عقب، دوربین 360 درجه، سنسور باد لاستیک، ای بی اس، ایی بی دیی، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم پارک اتوماتیک، نوربالای تطبیقی، پاورویندوز و … قابل اشاره هستند.

پیشرانه

به گزارش عصر ایران، تمامی تریم های این خودرو از موتور الکتریکی 40 کیلوواتی با گشتاور 140 نیوتن متر استفاده می کنند. ظرفیت باتری لیتیومی در تمامی تریم ها 30 کیلووات ساعت است. بیشینه سرعت نیز برابر با 120 کیلومتر برساعت محاسبه شده است. برد حرکتی خودرو در تمامی تریم ها 300 کیلومتر عنوان شده است.

موتور الکتریکی روی محور عقب نصب شده و با جعبه دنده تک سرعته هماهنگ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید