چینی سواران با احتیاط بیشتری برانند:

تعویض چراغ رسپکت 38 میلیون هزینه دارد/ 200 میلیون ناقابل برای سرویس کامل گیربکس چری تیگو 7

    کد خبر :1047753
چراغ رسپکت

خودرو های رنگ و وارنگ چینی بسیار زودتر از آنچه که فکرش را می کردیم خیابان های ما را تسخیر کردند و مشتریان ایرانی که از طراحی کسل کننده و تکنولوژی های قدیمی دو قطب بزرگ وطنی خسته و از واردات خودرو های باکیفیت نا امید شده بودند، به سرعت آغوش خود را به سمت چینی ها باز کردند.

بازتاب– پدیده چینی شدن بازار خودروی ایران به قدری سریع پیش رفت که یک رکن اصلی آن که همانا تامین قطعات و هزینه نگهداری این محصولات بود، مغفول ماند و اگر این روند به همین منوال ادامه یابد، مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار مالکین این نوع خودرو ها خواهد بود؟

شواهد بازار و خدمات پس از فروش نمایندگی های خودرو های چینی نشان می دهد تعویض برخی قطعات هزینه های سرسام آوری برای مشتریان تحمیل می کند. و این موضوع خصوصا در ماههای اخیر بار ها مورد انتقاد کاربران و رسانه قرار گرفته است.

به طور مثال تعویض چراغ خودروی سدان رسپکت در نمایندگی بهمن موتور با رقمی بالاتر از 38 میلیون تومان فاکتور شده است و یک تصادف ساده در مجموع حدود 60 میلیون تومان برای رسپکت سوار بد شانس هزینه داشته است.

چراغ رسپکت

رسپکت پرایم از خودروی های نسبتا جدیدی است که توسط بهمن موتور در ایران مونتاژ و عرضه می شود.این سدان خوش خط و خال درواقع براساس نمونه آزمایشی چری آریزو 7 توسط یکی از کارخانه های زیرمجموعه چری طراحی و تولید و توسط بهمن موتور در ایران مونتاز می شود.

فارغ از بحث های کارشناسی و با توجه به مشخصات و قیمت بازار ایران، رسپکت تقریبا با خودروی مطرح غیرچینی مانند کیا سراتوی مونتاژی برابری می کند بنابراین بی راه نیست که اگر نگاهی به قیمت قطعات مدل های مختلف آن دربازار ایران بیاندازیم .

در حال حاضر چراغ جلوی سراتوی مونتاژی سایپا در پلتفرم های آن لاین بسته به نوع کیفیت و برند از حدود 3 تا 10میلیون تومان متغیر است و شوربختانه تر اینکه چراغ جلوی سراتوی وارداتی هم از 15 میلیون شروع و در بالاترین حالت به 22 میلیون تومان می رسد.

مقایسه سرانگشتی قیمت چراغ خودروی چینی با برند کره ای نشان می دهد که کالای چینی به قیمت بسیار ناعادلانه و تقریبا نزدیک به قیمت چراغ برخی خودرو های لوکس موجود در بازار ایران عرضه می شود.

فارغ از رسپکت؛ اگر نیم نگاهی به برخی کلوب های مجازی خودرو های چینی که در قالب کانال های تلگرامی و اینستاگرامی فعالیت می کنند؛ بیاندازید متوجه خواهید شد که یک تصادف و یا تعمیر ساده چه هزینه گزافی را متوجه مالکین این نوع خودروها می کند.

هزینه 200 میلیونی تعمیر و تعویض قطعات گیربکس چری تیگو 7 پرو

با اوضاع فعلی؛ اگر چه فرصت استفاده از یک خودروی با کیفیت جهانی از مصرف کننده ایرانی سلب شده شده است ولیکن مسئولین امر برای جبران مافات، بایستی چاره اندیشی و تدبیر اساسی کنند و اجازه ندهند تا دست های پشت پرده در راستای منافع مالی خودشان اینچین در حق شهروند ایرانی جفا کنند و از آب گل آلود بازار خودرو ایران ماهی بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید