بازتاب ایران

آروتزشوا: تاسیسات هسته ای ایران دچار آتش سوزی شد/ نشنال اینترست: ایران چگونه از تانک های خود استفاده می کند/ اسپوتنیک: سخنگوی سازمان انرژی هسته ای ایران تصادف کرد/ وال استریت ژورنال: ایران دشمنانش را عامل حمله به نطنز می داند

    کد خبر :800945

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل کانال آروتزشوا، نشریه نشنال اینترست، خبرگزاری اسپوتنیک و روزنامه وال استریت ژورنال با تأکید بر موضوعاتی چون تاسیسات هسته ای ایران دچار آتش سوزی شد، ایران چگونه از تانک های خود استفاده می کند، سخنگوی سازمان انرژی هسته ای ایران تصادف کرد، ایران دشمنانش را عامل حمله به نطنز می داند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آروتزشوا: تاسیسات هسته ای ایران دچار آتش سوزی شد

یکشنبه شب آتش سوزی در تاسیسات هسته ای نطنز رخ داده است، این آتش سوزی در رسانه مختلف بازتاب های متفاوتی داشته است.

از جمله رسانه هایی که به این خبر پرداخته است کانال آروتزشوا است که در این باره نوشت: آتش سوزی جدیدی در تاسیسات هسته ای ایران رخ داد.

این مطلب این طور ادامه پیدا می کند که : مرکز هسته ای نطنز قبلاً هم مورد خرابکاری قرار گرفته بود.

تاسیسات هسته ای

این کانال اشاره می کند که نطنز قبلاً نیز مورد حمله خرابکارانه قرار گرفته است و متهم اصلی در آن مورد آژانس اطلاعاتی موساد بوده است. همچنین این رسانه مدعی است در حمله قبل اختلال وسیعی در فرایند غنی سازی توسط ایران ایجاد شده است.

نشنال اینترست: ایران چگونه از تانک های خود استفاده می کند

سلاح ها و تجهیزات نظامی که ایران در اختیار دارد به علت تحریم های طولانی مدت توسط ایالات متحده و غرب، نتوانسته است با واردات و جایگزینی مدل های جدید نوسازی شود.

نشریه نشنال اینترست با بررسی وضعیت کنونی تانک های ایران نوشت: چگونه ایران از تانک های خود برای تسلط بر خاورمیانه استفاده می کند.

همچنین اشاره شده است: ایران در به روزرسانی سیستم های تسلیحات قدیمی مانند تانک های T72سرآمد است.

همچنین افزوده است: صنعت دفاعی ایران سیستم های تسلیحاتی کلاس جهانی تولید نمی کند، اما در ارتقاء و نگهداری سیستم های موجود به خوبی عمل کند.

تانک

در پایان این نشریه آورده است: وارد کنندگان تسلیحات از ایران مهم نیست ایران در کلاس جهانی تولید تسلیحات انجام نمی دهد، ایران در به روزرسانی سیستم های تسلیحات قدیمی عالی عمل می کند.

اسپوتنیک: سخنگوی سازمان انرژی هسته ای ایران تصادف کرد

روز یکشنبه در تاسیسات هسته ای نطنز حادثه ای رخ داده است، رسانه های مختلف به حواشی این حادثه و گمانه زنی ها درباره آن پرداخته اند.

از جمله رسانه هایی که به این مسئله پرداخته اند خبرگزاری اسپوتنیک است، اسپوتنیک به خبر تصادف سخنگوی سازمان انرژی هسته ای ایران پرداخته و نوشت: بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی هسته ای ایران روز یکشنبه هنگام سفر به کاشان برای بازدید از وضعیت تاسیسات هسته ای نطنز پس از حادثه خرابکارنه، تصادف کرد.

همچنین افزوده است: براساس گزارش آقای کمالوندی از ارتفاع هفت متری سقوط کرده است و از ناحیه سر و گردن آسیب دیده است و حال عمومی وی خوب است.

کمالوندی

در پایان این خبرگزاری بیان کرد: رسانه های زیادی انگشت اتهام را به سمت اسرائیل دراز کرده اند. ایران این کار را “تروریسم هسته ای” نامیده است و پاسخ به عاملان آن را حق خود می داند.

وال استریت ژورنال: ایران دشمنانش را عامل حمله به نطنز می داند

حادثه روز یک شنبه در تاسیسات هسته ای نطنز توسط رسانه های مختلف از زوایای گوناگونی مورد توجه قرار گرفته است.

در همین باره روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: ایران می گوید دشمنانش نیروگاه هسته ای را هدف قرار داده اند تا گفتگوهای بالقوه با ایالات متحده را از بین ببرند.

این رسانه به نقل از مقامات ایران مدعی است: دشمنان ایران برای مختل کردن مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا این اقدام خرابکارنه را انجام داده اند تا از توافق و رفع تحریم ها جلوگیری کنند.

تاسیسات هسته ای ایران

 

این روزنامه در پایان اشاره می کند: ایران اگر چه حق قصاص را برای خود محفوظ می داند اما هنوز عامل حادثه را معرفی نکرده است. رسانه های اسرائیلی به استناد منابع اطلاعاتی غربی، حمله سایبری موساد را عامل خرابکاری دانسته اند. کاخ سفید هنوز در این باره سخن نگفته است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید