آرامکو تعطیل شد

    کد خبر :843440
آرامکو تعطیل شد

بر اساس گزارش برخی منابع خبری به دنبال حملات انصارالله علیه تاسیسات آرامکو عربستان، فعالیت این شرکت عظیم نفتی متوقف شده است.

به دنبال حملات گسترده اخیر انصارالله علیه تاسیسات نفتی دولتی آرامکو در پاسخ به تجاوزات عربستان علیه یمن، برخی رسانه‌ها از سکوت و پنهان کاری مقامات سعودی در خصوص توقف تاسیسات نفتی آرامکو خبر دادند.

وب سایت خبری آمریکایی «اویل پرایس» اعلام کرد که تاسیسات نفتی آرامکو عربستان به دنبال حملات موشکی انصارالله در حال تعطیلی است.

این وب سایت در ادامه افزود که مقامات سعودی تاسیسات آرامکو در «ظهران» و «راس تنوره» را که شامل زیرساخت‌های گسترده نفت است، تعطیل کردند.

چند روز گذشته انصارالله در یمن از حمله گسترده به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب عملیات مقاومت نیروهای یمنی در برابر جنایات متجاوزان، نیروهای مسلح هفتمین عملیات بازدارندگی را اجرا کردند.

نیروهای یمنی در عملیات توازن بازدارندگی هفتم همچنین تأسیسات آرامکو را در مناطق جده و جیزان و نجران با ۵ موشک بالستیک از نوع «بدر» و ۲ پهپاد از نوع «صماد ۳» هدف گرفتند. عملیات اخیر یک پیام برای رژیم آل سعود بود مبنی بر اینکه نیروهای انصارالله نه تنها قادر به پاسخگویی هستند؛ بلکه در بازدارندگی کامل به سر می‌برند و اگر محاصره و تجاوزات متوقف نشود، یمنی‌ها از زمان مارس ۲۰۱۵ نیز انگیزه بیشتری برای مقاومت در برابر دشمن دارند.

عملیات توازن بازدارندگی هفتم ضرورتی اجتناب ناپذیر برای نیروهای مسلح یمن بود. آن‌ها در واقع خواسته مردم را اجابت کردند؛ مردمی که سال‌ها در معرض بدترین تجاوزگری و محاصره در تاریخ بشریت قرار گرفته اند.

به گزارش تسنیم، این ضربات در برهه حساسی صورت گرفت یعنی در زمانی که عربستان به دنبال جذب شرکت‌های جهانی و به طور کامل به شرکت‌های جهانی وابسته است و امروز به دنبال انتقال دفترهای شرکت‌های جهانی از دبی و جاهای دیگر به ریاض است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید