تایید تست اخیر موشک بالستیک ایران / فرمانده نیروی هوافضای سپاه: ۴۰ تا ۵۰ تست در سال انجام می‌دهیم

    کد خبر :439638

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تائید خبر تست موشکی اخیر گفت: واکنش‌ آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که این تست برای آنها بسیار مهم بود که فریادشان درآمد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با فارس با تایید خبر تست موشک بالستیک اخیر اظهار داشت: ما تست‌های موشکی‌مان را انجام می‌دهیم و این کار اخیر هم تست مهمی بود.

سردار حاجی‌زاده درخصوص واکنش آمریکایی‌ها به این تست که از سوی مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور هم اعلام شد، گفت: این واکنش‌ها نشان می‌دهد که این موضوع برای آنها بسیار مهم بود که فریادشان درآمد.

وی با بیان اینکه بیش از 40 تا 50 تست در سال انجام می‌دهیم، تاکید کرد: اینکه آمریکایی‌ها نسبت به برخی از این آزمایش‌ها واکنش نشان می‌دهند نشان‌دهنده فشار به آنهاست.

سردار حاجی‌زاده البته به اسم این موشک اشاره‌ای نکرد.

به گزارش فارس، دهم آذرماه، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایران به‌تازگی یک موشک میان‌برد بالستیک آزمایش کرده که قادر است کلاهک‌های متعدد حمل کند.»

وی مدعی شد که این آزمایش، قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض می‌کند.

یک روز پس از ادعای پمپئو، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در این باره اظهار داشت: تست موشک‌ها و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای دفاع و در راستای بازدارندگی است و این کار ادامه پیدا خواهد کرد یعنی هم تست و هم توسعه موشکی را ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: این موضوع خارج از چارچوب مذاکرات است و به امنیت ملی ما مرتبط است لذا در این رابطه از هیچ کشوری اجازه نخواهیم گرفت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در مورد اظهارات اخیر آمریکایی‌ها پیرامون برنامه موشکی ایران، گفت: آمریکایی‌ها در دولت گذشته و فعلی اعتراف کردند که نه برجام و نه قطعنامه ۲۲۳۱ ، فعالیت ایران را در زمینه موشکی ممنوع نمی‌کند و هم خانم وندی شرمن در جلسه سنای آمریکا در مذاکرات این حرف را زد هم آقای برایان هوک دو ماه پیش این مطلب را گفت. موشک‌های جمهوری اسلامی با توجه به اینکه نقطه زن هستند فقط برای سلاح متعارف طراحی شده است.

ظریف خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمریکا ناقض برجام و قطعنامه شورای امنیت است ناچار است برای خود پوششی دست و پا کند. اما همان‌طور که دیدم دیروز شورای امنیت حاضر نشد این ادعای بی‌جا را بررسی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید