انتقاد رئیس شورای روابط خارجی آمریکا از بیانیه کاخ سفید درباره حملات تروریستی تهران

    کد خبر :32697

‘ریچارد هاس’ رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا از بیانیه خصمانه کاخ سفید درباره این حملات تروریستی در تهران انتقاد کرد.

هاس در حساب توییتری خود نوشت: بیانیه کاخ سفید درباره ترور در ایران که پس از ابراز تسلیت، ایران را سزاوار آن می داند، نتیجه (کار) کارمندان متشتتی است که دستور العمل های هوشمندانه روشنی ندارند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای کوتاه درباره حملات تروریستی دیروز (چهارشنبه) در تهران که به شهادت 13 نفر و مجروح شدن 43 نفر از شهروندان بیگناه کشورمان منجر شد، نوشت: تاکید می کنیم که حامیان تروریسم در معرض این خطر هستند که قربانی همان پیلدی شوند که آن را اشاعه می دهند.
این بیانیه با واکنش های بسیاری مواجه شده و انتقادهای بسیار زیادی را برانگیخته است.
این در حالیست که رویکردهای خصمانه آمریکا به برخی کشورها منطقه منتقدان بسیاری در داخل و خارج آمریکا دارد و این کشور به دلیل رویکردهای تهاجمی، خود یکی از حامیان و اشاعه دهندگان افراط و تروریسم شناخته می شود.
شورای روابط خارجی که در سال ۱۹۲۱ در آمریکا تأسیس شد، یک اندیشکده، سازمان عضوگیر، ناشر و غیر انتفاعی است که در حوزهٔ سیاست خارجی آمریکا و روابط بین‌الملل متخصص است.
اعضای این اندیشکده سیاستمداران قدیمی، از جمله بیشر از 12 وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، سیا، مدیران، بانکداران وکلا و چهره های شاخص رسانه های همگانی هستند و مقر آن در نیویورک است و دفتری نیز در شهر واشنگتن پایتخت این کشور دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید