اولین پرواز آزمایشی خودروی پرنده سرنشین دار ژاپن با موفقیت انجام گرفت

    کد خبر :976012

خودرو پرنده یک وسیله نقلیه حمل و نقل برای آینده هستند که در حال حاضر چندان فراگیر نشدند. این نوع وسایل نقلیه کمک کرده تا آلودگی هوا، ترافیک و سایر مشکلات کاسته شود.

بازتاب-همچنین این نوع خودروها مسافت‌های طولانی را در مدت زمان کوتاهی سپری می‌کنند. بنابراین مزایای بسیاری را باید در کنار این نوع وسایل نقلیه انتظار داشت. روز جمعه در استان اویتا در جنوب غربی ژاپن، اولین پرواز آزمایشی خودرو پرنده با موفقیت صورت گرفت. گروه تحقیقاتی Masc از اوکایاما این آزمایش را روی یک خودرو پرنده دو سرنشین دار انجام دادند. طی تست این وسیله نقلیه یک مسیر از پیش برنامه ریزی شده را بدون خلبان در کنترل‌ها طی کرد و به صورت عمودی تا ارتفاع 30 متری بالا رفت و سپس با سرعت 36 کیلومتر در ساعت به مدت حدود سه و نیم دقیقه بر روی دریا چرخید.

 خودروی پرنده

کیرینو هیروشی مدیرعامل Masc، اظهار داشت که آنها قصد دارند خودروهای پرنده را به یک پیشنهاد تجاری تبدیل کنند و وزارت حمل و نقل خاطرنشان کرد که این اولین پرواز آزمایشی یک ماشین پرنده سرنشین دار در فضای باز ژاپن است. آینده خودروهای پرنده واقعا امیدوارکننده خواهد بود و پرواز آزمایشی موفقیت آمیز در ژاپن گام مهمی در جهت تحقق این چشم انداز آینده است.

شرکت‌های تولیدکننده خودرو پرنده پیش از آن که بتوانند محصول را  به تولید انبوه برسانند، نیاز به انجام آزمایش‌هایی دارند. حال باید منتظر ماند تا مشخص شود این نوع خودروها چه زمانی به بازار خواهند رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید