۷ اشتباه رایجی که منجر به مشکلات مالی می‌شود

    کد خبر :848081
۷ اشتباه رایجی که منجر به مشکلات مالی می‌شود

کسب و کارهای مختلف به برنامه‌ریزی اداری و مالی نیاز دارند و بدون برنامه مطمئنا اشتباهات کاری بیشتر می‌شود.

در هر کاری ممکن است به دلیل حجم زیاد یا تجربه ناکافی اشتباهاتی رخ دهد و باعث بروز مشکل در انجام وظیفه کارمندان یا کارفرمایان بشود. کسب و کارهای مختلف نیاز به برنامه‌ریزی اداری و مالی دارند بدون برنامه مطمئنا اشتباهات کاری بیشتر می‌شود.

برنامه‌ریزی مالی در هر کسب و کاری نیاز اساسی است و این برنامه‌ریزی باید توسط مدیریت دائما مورد بررسی قرار گرفته و مطابق با میزان درآمدزایی که هر ماه وجود دارد در صورت نیاز مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

از آنجا که برنامه‌ریزی مالی چه در زندگی و چه در کار از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین عدم وجود آن باعث بروز مشکل خواهد شد. امور مالی و مدیریت بودجه شما در تجارتتان بیش از هر چیزی باعث بقای طولانی مدت و عدم شکست کاری می‌شود. اشتباهاتی که به صورت کلی باعث بروز مشکلات مالی می‌شوند و معمولا رایج هم هستند ۷ مورد را تشکیل می‌دهند.

۱ – عدم حفظ و نگهداری هر آنچه از دریافت و پرداخت‌های روزانه در کار دارید

سوابق مالی باید ماهیانه جمع‌آوری شده و مرتب یادداشت شوند در طول روز هر آنچه را هزینه می‌کنید، وجه نقد یا سرمایه‌گذاری‌های کوچ مثل خرید سهام و اوراق و … را نباید نادیده بگیرید تمام اینها باید به عنوان حساب دخل و خرج ذخیره شوند تا در پایان ماه بهتر بتوانید برای برنامه‌ریزی مالی تان اقدام کنید.

۲ – پیش‌بینی‌های مالی را فراموش نکنید

اگر از ابتدا بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشید می‌توانید پیش‌بینی هزینه‌های هر ماه را از قبل داشته باشید. آگاهی شما از بازار و روند آن مهمترین دانش شما است که باید این توانایی را داشته باشید تا بتوانید هزینه‌هایتان را جلوتر تخمین بزنید.

۳ – شرکت خود را به حسابداران حرفه‌ای مجهز کنید یا از حسابرس‌هایی که تجربه بالاتری دارند در هر ماه برای نظم مالی و امور مربوط به آن استفاده کنید

بررسی‌های اخیری که شرکت آماری Zogby انجام داده است نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ حدوداً ۶۵ درصد از امور مالی خود را در نهایت به دست ارزیابی یک حسابرس می‌سپارند.

۴ – کارمندان را فراموش نکنید

از دست دادن نیروی انسانی یعنی از دست دادن سرمایه شده به همان میزان که برای کار خود ارزش قائل هستید برای کارمندانتان که ستون‌های کاری شما هستند و کار به دست آنها انجام می‌گیرد توجه لازم را داشته باشید.

۵ – برای پرداخت مالیات دقت کنید که هر سال یک پوشه جداگانه را به مالیات اختصاص دهید و آن را سر موعد پرداخت کنید

چون عدم پرداخت مالیات به ضرر شما خواهد بود و باعث هدر دادن هزینه‌های شما در قالب جریمه و… خواهد شد حساب‌های مالی را از حساب پرداخت مالیات جدا کنید تا بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفتید در جای دیگری استفاده نشود.

۶ – ساختار مالی و اداری یک شرکت است که به موفقیت یا عدم موفقیت آن کمک می‌کند

ساختار اداری باید دارای خلاقیت و ساختار مالی باید دارای دقت فراوان باشد.

۷ – حساب‌های شخصی‌تان را از حساب‌های کاری جدا کنید

این مهمترین نکته‌ای است که هر کارفرما باید آن را رعایت کند؛ حساب‌های مالی شخصی نباید با حساب‌های مالی اداری مخلوط شوند چون این باعث بروز مشکل خواهد شد. اگر کمبود بودجه داشتید باید آن را به گونه دیگری تامین کنید نه با استفاده از حساب شخصی‌تان چون استفاده از حساب شخصی باعث بر هم زدن برنامه‌ریزی مالی در زندگی شخصی‌تان خواهد شد، بنابراین دقت کنید که هرگز این دو حساب را ترکیب نکنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید