معاون وزير در بازديد از باغ کتاب:

باغ کتاب الگويي براي شهرهاي ديگر شود

    کد خبر :82406

معاون وزير و رييس سازمان سينمايي و سمعي بصري کشور اظهار اميدواري کرد مجموعه فرهنگي هنري باغ کتاب الگويي براي شهرهاي ديگر شود و گفت: حضور خانواده ها اصلي ترين سرمايه مجموعه باغ کتاب است.
به گزارش  آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني باغ کتاب؛ محمد مهدي حيدريان رييس سازمان سينمايي و سمعي بصري کشور، در حاشيه بازديد از مجموعه باغ کتاب ساخت چنين مجموعه اي را حاصل تلاش افراد بسياري دانست و اظهار کرد: اتفاق استثنايي و فوق العاده اي در پايتخت افتاده است. تهران علاوه بر اينکه به چنين مجموعه اي نياز داشت، ظرفيت کافي را نيز دارد. امروزه نوع اشتغالات و علايق مردم ظرفيت بالايي در اين خصوص ايجاد کرده است.
رييس سازمان سينمايي و سمعي بصري کشور اظهار اميدواري کرد اين مجموعه فرهنگي- هنري الگويي براي شهرهاي ديگر شود و عنوان کرد: چنين امکاناتي بايد در اختيار تمام مردم کشور قرار بگيرد. شکل نگرفتن چنين مجموعه هايي تا کنون، اول به ديدگاه و انگيزه مديريت و پس از آن به امکانات مادي مربوط مي شود، ولي باغ کتاب و تاثير سنجي ها آغازي براي ترغيب استان هاي ديگر است.
حيدريان با بيان اينکه چنين حرکت هايي در راستاي فرهنگي کردن اشتغالات ذهني و فيزيکي افراد قدم بر مي دارد، عنوان کرد: برنامه هاي باغ کتاب بايد به گونه اي پايه ريزي شود که تاثير بلند مدت بر مردم داشته باشد و مخاطب را براي دفعات بعد به اين مجموعه بياورد.
وي ادامه داد: فعاليت هاي فرهنگي اي که به علايق مردم نزديک باشد، در نهايت بر سطح فرهنگي جامعه، مردم و حتي زندگي شخصي افراد تاثير مي گذارد.
رييس سازمان سينمايي و سمعي بصري کشور، شهرها را رو به ماشيني شدن دانست و بيان کرد: شهرها روز به روز مدرن تر و مردم با اشتغال به کار از خود غافل مي شوند. برنامه هاي فرهنگي مي تواند آن ها را دعوت به بازگشت به خود کند.
حيدريان در خصوص پرديس سينمايي باغ کتاب، افزود: بهره برداري از فازهاي ديگر باغ کتاب و حضور مخاطبين مي تواند ارتقا دهنده هنر و استفاده کنندگان هنر باشد.
وي ادامه داد: تسهيل در تردد مخاطبين در رونق و حيات رو به جلو مجموعه نقش موثري دارد.
رييس سازمان سينمايي و سمعي بصري کشور حضور خانواده ها را اصلي ترين سرمايه مجموعه باغ کتاب دانست و افزود: مجموعه سالن هاي باغ کتاب کامل کننده ترکيب اين مجموعه در حوزه تصوير است. اگر فيلم ها براي سلايق مختلف عرضه شود و به بيننده امکان انتخاب داده شود، شايد حق انتخاب اصلي ترين انگيزه حضور افراد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید