فعالیت ۳۵۸ مرکز آژانس اجتماعی در کشور
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی مردم نسبت به اورژانس اجتماعی گفت: در حال حاضر تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم از فعالیت آژانس اجتماعی اطلاع دارند.
حبیبالله مسعودی فرید در مراسم تقدیر از کارشناسان سازمان بهزیستی کشور با بیان این که امروز از ۱۲۴ نفر از ۳۵۰۰ نفر همکار آژانس اجتماعی تقدیر میشود، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به دلیل توجه به موضوعات مختلف جامعه، همسر آزادی، کودک آزاری و توجه به خانواده و پیشگیری از آسیبها، این نهاد یک سازمان دوستدار خانواده است. براساس ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه که قرار بود در همه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی تشکیل شود، ۳۵۸ مرکز در کشور آغاز به کار کرده است و به این ترتیب هیچ شهر بالای ۵۰ هزار نفر در کشور نیست که اورژانس اجتماعی نداشته باشد.
وی در ادامه به راه سخت اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: این نهاد از سال ۷۸ تاکنون در حال ارتقا است و از همه کسانی که بیش از این، فرآیند دوستدار خانواده را شکل داده و ادامه بخشیدند، تشکر میکنم.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به مهمترین برنامههای آتی آژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: استاندارد سازی و ارتقای کیفیت یکی از مهمترین برنامههای پیشرو ما است. در حال حاضر از نظر کمی به عدد خوبی رسیدیم، اما اولویت ما ارتقای استاندارد و کیفیت خدمات است؛ به طوری که باید اثربخشی و بهرهوری سیستم را بالا بریم.
به گزارش ایسنا، مسعودی فرید با اشاره به این که افزایش آگاهی مردم نسبت به اورژانس اجتماعی از دیگر برنامههای سازمان بهزیستی کشور است، تصریح کرد: براساس آخرین آمارها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم از فعالیت آژانس اجتماعی کشور خبر دارند و لازم است به طرق مختلف اطلاع رسانی شود. حضور در مدراس، رسانههای مختلف و … یکی از روشهای آگاهی سازی است که باید دائما انجام شود تا پیام اورژانس اجتماعی به گوش مردم برسد. همچنین باید به سمت الکترونیکی کردن ثبت اطلاعات در آژانس اجتماعی حرکت کنیم تا پیگیری موارد راحتتر انجام شود. همچنین پیگیری ثبات شغلی کارکنان آژانس اجتماعی که به لحاظ آسیبی و روانی فشارهای زیادی را تحمل میکنند باید همواره مد نظر قرار گیرد تا به هدف ارتقای سلامت اجتماعی دست یابیم.