کاهش فروش موبایل در چین مختص اپل نیست
گزارشی جدید نشان می دهد در پایان ۲۰۱۸ میلادی علاوه بر اپل، تولید کنندگان تلفن های هوشمند چینی نیز با کاهش فروش محصولات در این کشور روبرو بوده اند.
به نظر می رسد هشدار اپل درباره بازار تلفن های هوشمند در چین واقعی است. شرکت IDC تخمین می زند در مقایسه سالانه، محموله های آیفون بارگیری شده به سمت چین در پایان ۲۰۱۸ میلادی ۲۰ درصد کاهش یافته اند.IDC یک شرکت تهیه کننده خدمات مشاوره و اطلاعات بازار است.
این سومین سال متوالی است که محموله های این شرکت کاهش می یابد و دلیل آن افزایش قیمت و آپدیت های اندک است.
این درحالی است که بسیاری از شرکت های رقیب چینی نیز با همین مشکل دست و پنجه نرم کردند. تعداد محموله های شرکت هواوی در داخل کشور ۲۳.۳ درصد رشد کرده اما محموله های شرکت های دیگر مانند شیائومی و بقیه با کاهش روبرو بوده است.
حتی در آمار برندهای «اوپو» و « ویوو»که همیشه در چین فروش قدرتمندی داشته اند، افزایش اندکی دیده می شود.
البته هنوز مشخص نیست اپل در آینده برای تغییر این روند چه اقداماتی در پیش می گیرد.« تیم کوک» مدیر ارشد اجرایی اپل به کاهش قیمت آیفون در برخی کشورها اشاره کرده است اما حتی باوجود کاهش قیمت، آیفون در مقایسه با تلفن های هوشمند رقبای چینی بسیار گران است.