ستاره کشتی جهان در آستانه خداحافظی از دنیایی کشتی

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۳۹
    کد خبر :397997

کشتی دنیا در حال از دست دادن یکی دیگر از ستاره هایش است؛ جردن باروفس که ۵ طلای جهان و المپیک و یک برنز جهان را در این سال‌ها کسب کرده حالا در سی سالگی به دوران افولش رسیده است.

مسابقات جهانی بوداپست با اتفاقات عجیب و غریب زیادی روبرو شد. شککست قهرمانان نامی و پرآوازه که روزگاری مدال‌های طلا را در مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک درو می‌کردند، در این دوره اما بخت با آن‌ها یار نبود.

یکی از این قهرمانان که شکست دور از انتظاری را پذیرا شد، جردن باروفس نامدار است. سلطان وزن 74 کیلوگرم جهان از سال 2011 تا به الان که در بوداپست همچون شیر پیری نشان داد که به روزهای آخر دورانش رسیده است. او در این دوره از مسابقات جهانی بعد از کسب یک پیروزی ضعیف و میلیمتری مقابل مصطفی حسین خانی آماده رویارویی با فرانک چامیزو می شد. رقابتی سخت و دشوار که می توانست یکی از زیباترین مسابقات چند سال اخیر باشد اما دریغ از این که یک روس تازه وارد در کمین جردن باروفس نشسته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، باروفس که بدون شک یکی از محبوب ترین کشتی گیران تاریخ است، بعد از کسب 6 مدال جهان و المپیک در مسابقات جهانی بوداپست به دنبال ثبت رکورد جدیدی بود اما اعجوبه تازه وارد روس‌ها به یکباره همه برنامه‌ها را به هم ریخت و بعد از غلبه بر باروفس، فرانک چامیزو را هم از پا در آورد. زائوربک سادیکوف که برای اولین بار در مسابقات جهانی دوبنده تیم ملی روسیه را به تن کرده ، در نمایشی دیدنی به باروفس و دوستدارانش ثابت کرد که دیگر دوره طلایی این کشتی گیر نامدار به پایان رسیده. البته باروفس در المپیک ریو و در جهانی 2014 ازبکستان هم شکست خورده بود اما با توجه به شرایطی که این کشتی گیر دارد و حالا در آستانه سی سالگی قرار گرفته بعید است که در مسابقات جهانی سال آینده باز هم شاهد حضور جردن باشیم. کاش او در این دوره هم به مدال طلا می رسید تا اگر قرار است از کشتی برود حداقل او با خاطره‌ای خوش کنار می‌رفت اما این رسم کشتی است که قهرمانانش را به بدترین شکل ممکن بدرقه می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید