نام و شعار کاروان پارالمپیک ایران در بازیهای پاراآسیایی مشخص شد

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۴۰
    کد خبر :371928

نام، شعار و اهداف کاروان ایران در چهارمین دوره بازیهای پارا آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی مشخص و تشریح شد.

هادی رضایی سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازیهای پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اعلام کرد: نام کاروان اعزامی به این مسابقات «خودباوری و امید» است. سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازیهای پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا صبح امروز دوشنبه در نشستی خبری به تشریح آخرین وضعیت کاروان ایران برای حضور در این بازیها پرداخت.

* نام و شعار کاروان
نام کاروان «خودباوری و امید» است و این نام به جهت بالا بردن توانمندی روحی و جسمی ورزشکارانی انتخاب شد که قرار است در این مسابقات حضور پیدا کنند. شعار کاروان هم بی ارتباط به نام کاروان نیست. پس از هم اندیشی های فراوان شعار «با توکل و تلاش ما می توانیم» بعنوان شعار کاروان انتخاب شد.

* سرپرست نمادین
سرپرست کاروان اعزامی به مسابقات اعلام کرد: از آنجایی که تاریخ آغاز مسابقات ۱۶ مهر ماه تلاقی دارد با تاریخ شهادت سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی، تصمیم بر آن شد تا «وهب همدانی» فرزند ارشد این سردار شهید به صورت نمادین سرپرستی کاروان را عهده دار باشد تا بدین وسیله تجلیلی هم از مقام شامخ شهدای مدافع حرم داشته باشیم.

* فقط مدال آوران اعزام شدند
کاروان کشور ایران در ۱۳ رشته از ۱۷ رشته ورزشی شرکت می کند و ملاک انتخاب ورزشکاران در ۱۲ رشته از این ۱۳ رشته با نگاه مدال آوری بوده است. به این ترتیب که رکوردهای سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ افراد با دقت رصد شده و تنها افرادی در این ۱۲ رشته به مسابقات اعزام می شوند که شانس مدال داشته باشند. در خصوص رنگ مدال ها از الان نمی توان چیزی گفت اما آنچه مسلم است اکثر قریب به اتفاق ورزشکاران ما شانس کسب مدال دارند.

تنها در رشته بوچیا است که ما نگاه حمایتی داریم اما در این رشته هم نیم نگاهی به کسب مدال داریم. متاسفانه یکی از ورزشکاران مرد ما در این رشته به کما رفته که بلافاصله یک ورزشکار دیگر را جانشین ایشان کردیم.

* یک نفر را حذف کردیم
همانطور که گفتیم در اعزام ورزشکاران به شدت سختگیری کردیم تا هر ورزشکاری که شانس مدال دارد به مسابقات اعزام شود. هدف این بود که به هیچ وجه گردشگر و توریست در این کاروان نباشد. بسیاری از ورزشکاران بودند که به خاطر صدم ثانیه از اعزام باز ماندند. خیلی از ورزشکاران بودند که می‌توانستند حتما چهارم و پنجم شوند و حتی شاید تحت شرایطی مدال هم می گرفتند که با سختگیری های اعمال شده از اعزام باز ماندند و ما شرمنده آنها هستیم.

سختگیری ها به حدی بود که حتی بعد از انتخاب ورزشکاران، ناچار شدیم یک ورزشکار دومیدانی کار را که با افت رکورد مواجه شده بود را از فهرست اعزام خارج کنیم و به این ترتیب تعداد ورزشکاران مرد ما ۱۳۶ نفر شد و از تعداد اعضای کاروان هم یک نفر کم شد و به ۲۰۹ نفر رسید.

* اعزام ۱۵ داور ایرانی
خوشبختانه به جز ورزشکاران ۱۵ داور ایرانی هم در این مسابقات حضور دارند که تمام هزینه‌های اعزام این داوران بر عهده کشور میزبان است و ما هیچ مسئولیتی در قبال آن نداریم. از این تعداد داور ۴ نفر خانم و ۱۱ نفر آقا هستند. داوران خانم ما در رشته‌های بدمینتون، والیبال نشسته، گلبال و تنیس روی میز فعالیت می‌کنند.

* تکرار عنوان دوره‌های قبل
ایران در مسابقات پارا آسیایی ۲۰۱۰ در ۱۴ رشته شرکت کرد و با مجموع ۸۰ مدال جایگاه چهارم را به دست آورد. در ۲۰۱۴ با حضور در ۱۶ رشته و کسب ۱۲۰ مدال در آسیا چهارم شد. در این دوره از مسابقات در ۱۳ رشته حضور داریم و هدف اول ما حفظ جایگاه چهارمی در آسیاست اما طبیعی است که نیم نگاهی هم به ایستادن در رتبه‌های بالاتر داشته باشیم.

* افزایش ورزشکاران زن
در دوره قبلی مسابقات با ۵۶ ورزشکار زن در مسابقات شرکت کردیم اما در این دوره از مسابقات تعداد ورزشکاران زن ما ۷۳ نفر است که مشاهده می‌شود رشد چشمگیری در این زمینه داشته‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید