الزام جدید رگولاتوری به اپراتورها/ لزوم تایید مشترک در خرید سرویس
معاون وزیر ارتباطات از الزام جدید رگولاتوری به اپراتورهای ارتباطی خبر داد که بر مبنای آن، اپراتورها ملزم شدند فرآیندی جدید برای فروش سرویس های خود همراه با تایید مشترک، درنظر بگیرند.
به گزارش بازتاب به نقل از وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی از لغو خرید بسته اینترنت همه مشترکانی خبر داد که در پی دریافت پیام جعلی اختصاص حجم رایگان اینترنت، نسبت به فعالسازی این سرویس اقدام کرده بودند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به انتشار پیامی جعلی مبنی بر دریافت حجم رایگان اینترنت برای مشترکان اپراتور اول تلفن همراه در ایام تعطیلات عید سعید فطر گفت: ۴۰۰ هزار مشترک اعتباری و ۵۰ هزار مشترک دائمی اپراتور همراه اول از طریق شمارهگیری کد دستوری (USSD) ، این سرویس را درخواست کردهاند که برای بیشتر مشترکان اعتباری به دلیل نبود اعتبار کافی، این سرویس فعال نشده و صرفا رزرو شده است.
وی با اشاره به اینکه برای مشترکان دائمی، متناسب با میزان کارکرد سیمکارت، سقف اعتبار در نظر گرفته میشود، افزود: پیامکی برای بسیاری از این مشترکان ارسال شده که اعتبار کافی ندارید و برای فعال شدن این سرویس باید اعتبار خود را افزایش دهید؛ بنابراین برای تعداد زیادی از مشترکان دائمی این سرویس فعال نشده است.
معاون وزیر ارتباطات با اعلام اینکه خرید تمامی مشترکانی که براساس شایعه منتشر شده از طریق کد دستوری اعلام شده، بسته ۱۲۰ گیگابایتی اینترنت را انتخاب کردهاند، لغو و مصرف دیتای این مشترکان به آخرین بسته انتخابی قبل از این خرید باز میگردد، اظهار کرد: همچنین برای مشترکانی که با فعالسازی کد USSD، از سرویس استفاده کردهاند هزینهای منظور نخواهد شد و در صورتی که هزینهای هم از آنها کسر شده باشد، این هزینه باز گردانده میشود.
فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه لغو سرویس برای همه مشترکان از طریق پیامک اطلاعرسانی میشود، تاکید کرد: اپراتورهای ارتباطی ملزم شدهاند فرایند خود را اصلاح کرده و در فرایند جدید برای همه سرویسها، تایید مشترک به صورت جداگانه پیشبینی شود.