هند قطب کلاهبرداری بانکی شد
بانک مرکزی هند اعلام کرد که در سه ماه منتهی به دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی فقط بیش از ۲۵ هزار و ۸۰۰ پرونده کلاهبرداری بانکی به ارزش ۱.۷۹ میلیارد دلار در این کشور گزارش شده است.
رزرو بانک هند اعلام کرد که تا بیست و یکم دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۵ هزار و ۸۰۰ پرونده مرتبط با کلاهبرداری از کارتهای اعتباری، بدهی و بانکداری اینترنتی به ارزش یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون دلار در سیستم بانکی هند گزارش شده است.
به گزارش ایبنا، بانک مرکزی هند اعلام کرد که در ماه دسامبر ۱۰ هزار و ۲۲۰ پرونده کلاهبرداری در ارتباط با کارتهای بدهی، اعتباری و خودپردازها گزارش شده است؛ ضمن اینکه در ماه سپتامبر، ژوئن و مارس ۲۰۱۷ میلادی هم به ترتیب ۷ هزار و ۳۷۲ پرونده، ۵ هزار و ۱۴۸ پرونده و ۳ هزار و ۷۷ پرونده کلاهبرداری بانکی ثبت شده است.
همچنین در سال مالی گذشته هند، بانک ماهراشترا با تعداد ۳۸۰ پرونده کلاهبرداری در جایگاه نخست قرار گرفت و بانکهای هاریانا، کارناتاکا، تامیل نادو و دهلی هر کدام به ترتیب با ۲۳۸ پرونده، ۲۲۱ پرونده، ۲۰۸ پرونده و ۱۵۶ پرونده در جایگاه دوم تا پنجم قرار گرفتند.
بر همین اساس، چند ماه پیش هم کلاهبرداری ۱.۸ میلیارد دلاری از بانک ملی پنجاب هند گزارش شد که بزرگترین کلاهبراری بانکی در تاریخ هند از آن یاد میشود.
به دنبال گستردگی جرائم اختلاس، به مقامات مالی هند و اپراتورهای سیستم پرداخت توصیه شده تا به بالا بردن امنیت و بکارگیری اقدامات کاهش دهنده سرقت اطلاعات به هنگام تراکنشهای آنلاین توجه بیشتری کنند.
این کلاهبرداریها منجر به ایجاد لکهای سیاه در بانکداری هند شده است و حاکی از نقص در سطوح مختلف بانکداری این کشور از قبیل ضعف در نظارتهای داخلی، ضعف در توانمندیهای سیستم رگولاتوری و… دارد.