آمریکا: کشورهای تاثیرگذار مانع پاسخ ایران به حملات اسرائیل شوند

    کد خبر :1100245
امریکا پاسخ ایران حملات اسرائیل

یک مقام امریکایی ضمن درخواست از کشورهای تاثیرگذار برای تحت فشار قرار دادن ایران به منظور پاسخ ندادن به حملات اخیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد پاسخ تل آویو به حملات ایران باید به تبادل آتش بین دو طرف پایان دهد.

یک مقام ارشد دولت امریکا اعلام کرد اسرائیل بامداد امروز حملات هوایی دقیقی را انجام و چندین سایت و مرکز نظامی در ایران را هدف قرار داد تا بخشی از پاسخ نظامی مستقیم خود به ایران باشد.

به گزارش الحره، این مقام امریکایی با تاکید بر اینکه کشورش در این عملیات مداخله‌ای نداشته است، اعلام کرد: این واکنش باید به تبادل آتش مستقیم بین دو طرف پایان دهد.

این مقام امریکایی توضیح داد: جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و تیم امنیت ملی وی، در هفته‌های گذشته با اسرائیلی‌ها کار کردند تا تل آویو را تشویق به دادن پاسخی متناسب و دقیق کنند و این امری است که حاصل شد.

وی افزود: رئیس جمهور بایدن هفته گذشته با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اوضاع و تحولات گفت‌وگو کرد و از وی خواست تا اقداماتی را برای جلوگیری از حملات به اسرائیل اتخاذ کند و در عین حال بر جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها که هدف مشترک دو طرف است، تاکید کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در صورت پاسخ ایران به این حملات، امریکا آمادگی کامل برای دفاع از اسرائیل را دارد و ایران در نتیجه هرگونه حمله بعدی با عواقب و پیامدهایی مواجه خواهد شد.

وی افزود: پاسخ بامداد امروز اسرائیل نتیجه تبادل آتش مستقیم بین دو طرف بود و تل آویو به صراحت اعلام کرده که پاسخ خود را کامل کرده است و ما از همه کشورهای تأثیرگذار می‌خواهیم با هدف پایان دادن به رشته حملات متقابل، ایران را برای توقف حملات خود به اسرائیل تحت فشار قرار دهند.

این مقام امریکایی همچنین خاطرنشان کرد کشورش آماده رهبری تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری در لبنان است.

میدل ایست نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید