خبرهای خوشی از فیلترینگ در راه است

    کد خبر :1096864

 ستار هاشمی وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما  تمام انرژی‌مان را برای گشایش در موضوع محدودیت‌ها در بستر پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: کارگروه ویژه‌ای برای بررسی فنی در این خصوص ترتیب دادیم. به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک ما در مرکز ملی جمع بندی خوبی داشته باشیم و خبرهای خوبی را به مردم بدهیم. نکته‌ای که وجود دارد این است که ما هم به وضعیت موجود و محدودیت‌های ایجاد شده نقد داریم و معتقدیم که نگرش محدودساز باید اصلاح شود.

هاشمی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در این خصوص وجود دارد بحث‌های مرتبط با امنیت سایبری است. بر اساس گزارش‌ها بخش قابل توجهی از مردم در حدود دو سوم مشترکین همراه از ظرفیت فیلتر شکن‌ها استفاده می‌کنند که عمدتاً از مجاری غیررسمی در اختیار مردم قرار می‌گیرند که این سیستم به بستری برای حمله به زیرساخت‌های کشور بدل شده است و به همین دلیل امنیت سایبری کشور را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: علاوه بر این استفاده از فیلترشکن هزینه مضاعفی را به سبد معیشتی خانوارها اضافه کرده است و بخشی از اقتصاد غیرشفاف فیلترشکن‌ها از جیب دولت خارج شده است. همچنین از باب فرهنگی فرزندان ما در معرض انواع محتواهای غیراخلاقی قرار گرفته‌اند.

وزیر ارتباطات گفت: به لحاظ کیفیت شبکه نیز استفاده از فیلترشکن موجب کاهش کیفیت خدمات اینترنتی شده است. ما باید زیرساخت‌های ارتباطی خود را ارتقا دهیم. ما در یک تعامل و وفاق باید گشایش‌هایی را در فضای ارتباطی ایجاد کنیم و کیفیت را به شکل محسوس ارتقا دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید