استارتاپ هوش مصنوعی xAI ماسک شروع به کار کرد

    کد خبر :1031269
xAI

استارتاپ هوش مصنوعی ایلان ماسک، xAI، یک چت بات هوش مصنوعی جدید به نام Grok منتشر کرده است تا با محبوبیت روزافزون هوش مصنوعی مولد رقابت کند. Grok مشابه ChatGPT عمل می‌کند و به سؤالات کاربران بر اساس اطلاعات تولید شده توسط یک مدل زبان بزرگ پاسخ می‌دهد.

بازتاب-با این حال، گویی در چندین آزمون آکادمیک، از جمله ریاضی و کدنویسی، از ChatGPT-3.5 بهتر عمل می‌کند. انتشار Grok پس از موفقیت ChatGPT OpenAI، پروژه‌ای که خود ماسک در ایجاد آن کمک کرد، انجام شد. با پیشرو بودن xAI، جی آر او کی آماده است نه تنها به سؤالات کاربران پاسخ دهد، بلکه سؤالات خود را نیز بپرسد، با الهام از روح غریب «راهنمای تاسوعای کهکشان».

Grok از موتور جدیدی به نام Grok-1 استفاده می‌کند که از طریق پلتفرم X به اطلاعات در زمان واقعی دسترسی دارد. xAI برای ارزیابی قابلیت‌های خود، مجموعه‌ای از ارزیابی‌ها را با استفاده از معیارهای یادگیری ماشین استاندارد که برای اندازه‌گیری توانایی‌های ریاضی و استدلال طراحی شده‌اند، انجام داد. Grok از تمام مدل‌های دیگر در کلاس محاسباتی خود، از جمله ChatGPT-3.5 و Inflection-1 عملکرد بهتری داشت. مدل‌هایی که با حجم قابل توجهی از داده‌های آموزشی و منابع محاسباتی آموزش داده شده بودند، مانند GPT-4، از آن پیشی گرفت.

 

xAI

 

علاوه بر این معیارها، xAI همچنین گروک را در فینال دبیرستان ملی مجارستان در ریاضیات 2023 به صورت دستی ارزیابی کرد. گروک امتحان را با C (59درصد) قبول کرد، در حالی که کلود-2 همان نمره (55درصد) را کسب کرد و GPT-4 با 68درصد نمره B گرفت. xAI در توییتی گفت:

همچنین به سؤالات تند که توسط اکثر سیستم‌های هوش مصنوعی رد می‌شوند، پاسخ می‌دهد. گروک برای پاسخ دادن به سوالات با کمی شوخ طبعی طراحی شده و دارای رگه‌ای سرکش است، بنابراین اگر از طنز متنفرید لطفاً از آن استفاده نکنید.

xAI گفت که Grok هنوز یک محصول بتا بسیار زودرس است، اما هر هفته به سرعت در حال بهبود است. این شرکت همچنین در حال کار بر روی اجرای اقدامات ایمنی بیشتر برای اطمینان از عدم استفاده مخرب از Grok است. Grok در X Premium Plus با قیمت 16 دلار در ماه در دسترس خواهد بود، اما در حال حاضر فقط برای تعداد محدودی از کاربران در ایالات متحده ارائه می‌شود.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید