بررسی شیائومی 13 لایت یک میان رده پر ادعا

شرکت شیائومی از برندهای مطرح  صنعت فناوری و تولید گوشی بوده که هر سال با معرفی محصول جدید نظر علاقمندان را جلب کرد. یکی از مدل‌ها شیائومی 13 لایت بوده که دارای طراحی شیک و مشخصات هیجان انگیز است.

بازتاب-شیائومی 13 لایت مدل میان رده در سری شیائومی 13 بوده که طراحی جذاب و سخت افزار فوق العاده شامل آن شد. این گوشی دارای ویژگی‌های قابل توجه بوده که می‌تواند نظر مخاطب را جلب کند.

در این بخش قصد داریم بیشتر با شیائومی 13 لایت آشنا شویم.

 

شیائومی 13 لایت

 

طراحی و ساخت

شیائومی 13 لایت دارای ابعاد 159 در 72 در 7.2 میلیمتر بوده و وزن 171 گرمی دارد. دستگاه فریم پلاستیکی داشته و بدنه عقب آن شیشه است. بنابراین حس خوب کاربری را به مخاطب خود ارائه می‌دهد.

گوشی استاندارد IP53 داشته اما این بدان معنا نیست کاملا ضدآب محسوب می‌شود. تلفن هوشمند از سیم کارت دوگانه پشتیبانی کرده و یک ماژول دایره‌ای در عقب آن تعبیه شد. درون این ماژول دو حسگر دوربین گنجانده شده و در جزیره دوربین مربعی یک فلاش LED و حسگر دوربین سوم هم به چشم می‌خورد.

دوربین سلفی دوگانه در وسط بوده و که عملکرد تصویربرداری جلو قابل توجه را ارائه می‌دهد. بنابراین تجربه کاربری لذت بخش را با طراحی جذاب این مدل می‌توان کسب کرد.

نمایشگر

شیائومی 13 لایت دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی امولد با نرخ نوسازی 120 هرتز و شدت روشنایی 500 نیت است. این نمایشگر وضوح FHD+ داشته و پوشش گوریلاگلس 5 برای محافظت بیشتر صفحه نمایش در آن تعبیه شد.

تراکم پیکسلی 402 بوده و نسبت ابعاد 20:9 هم دارد. شیائومی 13 لایت دارای نمایشگر منحنی بوده که دو حفره دوربین در وسط صفحه نمایش قرار گرفت. حاشیه به حداقل رسیده تا تجربه کاربری را بهبود بخشد.

بنابراین قسمت نمایشگر شیائومی 13 لایت قابل توجه است.

 

شیائومی 13 لایت

سخت افزار و باتری

شرکت شیائومی در این مدل از پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 1 چهار نانومتری هشت هسته‌ای بهره گرفته که توان پردازشی بالایی برای مالتی تسکینگ روان و گیمینگ بی نقص دارد. این چیپ با تراشه گرافیکی آدرنو 644 همراه شده تا ترکیب قدرتمندی تشکیل دهد. در سوی دیگر به 8 گیگ رم و 128 تا 256 گیگ حافظه داخلی غیرقابل ارتقا پرداخت.

باتری این تلفن هوشمند پک 4500 میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 67 واتی است. به طور کلی سخت افزار قابل توجهی در این گوشی تعبیه شد.

 

دوربین و نرم افزار

شیائومی 13 لایت سه دوربین عقب داشته که باید به حسگر واید 50 مگاپیکسل، حسگر اولتراواید 8 مگاپیکسل و حسگر ماکرو 2 مگاپیکسل اشاره کرد. دوربین عقب توانایی فیلمبرداری 4کی داشته و دوربین جلو دو حسگر 32 مگاپیکسل و 8 مگاپیکسل است که می‌تواند با وضوح 1080 پیکسل فیلمبرداری کند. در بخش دوربین می‌توان انتظار قابل قبولی از شیائومی 13 لایت میان رده داشت، بخصوص در بخش دوربین سلفی که رقبا را شکست می‌دهد.

این گوشی با سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 قابل تهیه است که جدیدترین نسخه نرم افزاری محسوب می‌شود.

 

نکته پایانی

شیائومی 13 لایت یک شبه پرچمدار است، هرچند سخت افزار پرچمدار در آن به کار گرفته نشد. طراحی شیک داشته که می‌تواند نظر مخاطب خود را جلب کند. دستگاه دوربین سلفی حرفه‌ای، نمایشگر سریع و پروضوح، باتری پایدار با شارژ سریع و برخی ویژگی‌های جذاب دیگر دارد. هر چند کاستی‌هایی هم به چشم می‌خورد که قابل چشم پوشی است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید