گران فروشی و احتکار به سبک ایرانسل؛

وقتی مشترکان ایرانسل چاره ای جز خرید گران و مصرف زیاد اینترنت ندارند

    کد خبر :730942

شرکت خدماتی ارتباطاتی ایرانسل، اخیراً و در اقدامی غیر منتظره بسته های اینترنتی بلند مدت خود را از لیست گزینه های خرید مشترکان در کدهای دستوری و نیز اپلیکیشن “ایرانسل من” حذف کرده و بنابر رویه فعلی بلند مدت ترین بسته اینترنتی قابل خرید برای اکثر مشترکان بسته های 30 روزه نمایش داده می شود.

به گزارش «بازتاب»، شرکت ایرانسل مدتی است که در راستای عمل به دستورات نهادهای نظارتی مبنی بر لزوم کاهش قیمت ها، ترفند جدیدی را برای رهایی از این فشارها در پیش گرفته است که معنایی جز احتکار و گران فروشی ندارد؛ رویه ای که پیشتر مرسوم نبود و مشترکان این شرکت ارتباطاتی گزینه های مناسب و بیشتری برای خرید بسته های اینترنتی در اختیار داشتند.

توضیح بیشتر اینکه ایرانسل در تیرماه سال جاری بسته های اینترنتی بلند مدت خود نظیر بسته های اینترنتی 4 ماهه، 6 ماهه، 9 ماهه و یک ساله را از دسترس اکثریت مشترکان به صورت زیرپوستی و زیرکانه حذف کرده است و شرایط را به گونه ای مدیریت و برنامه ریزی کرده است که عموم مشترکان تنها بسته های ساعتی، روزانه، هفتگی و نهایتاً 30 روزه خریداری و مصرف می کنند.

این در حالی است که پیشتر مشترکان این اپراتور می توانند با انتخاب بسته های بلند مدت چندماهه، از فرصت و زمان بیشتری برای مصرف بسته های اینترنتی بهره مند شوند و با توجه به اینکه اساساً هزینه اینترنت همراه از اینترنت ثابت به مراتب بیشتر است، به بسته های اینترنتی همراه بیشتر به عنوان گزینه جایگزین و ذخیره نگاه کنند.

 

توضیح بیشتر اینکه بسته های اینترنتی بلند مدت اپراتورها این فرصت را برای مشترکان ایجاد می کرد که حتی المقدور از اینترنت ارزان ثابت خانگی، دانشگاه، محل کار و… استفاده کنند و تنها در مواقع ضروری از این بسته های اینترنتی که نسبت به بسته های ثابت گرانتر هستند، استفاده کنند.

با این همه رویه ای که اکنون توسط این شرکت ارتباطی در پیش گرفته شده است، اجازه و امکان خرید بسته های بلند مدت را سخت و پیچیده کرده است و در نتیجه مشترکان تنها این امکان را دارند که بسته های کوتاه مدت ارائه شده را خریداری کنند؛ رویه ای که نتیجه ناگزیر و صد البته نامطلوب آن برای مشترکان، اجبار ایشان به استفاده از بسته های موجود در کوتاه مدت و شارژ مجدد بسته های اینترنت در کوتاه ترین زمان های ممکن خواهد بود.

رویه ای که به آن اشاره شد توسط شرکت ایرانسل در نرم افزار ایرانسل من و کدهای دستوری USSD اجرایی شده است و از آنجایی که عموم مشترکان از این دو روش اقدام به کسب اطلاع و خرید بسته اینترنتی می کنند، لذا با شرایط مورد اشاره رو به رو شده و به نوعی فریب خورده و بسته های اینترنتی کوتاه مدت را خریداری کرده و مورد استفاده قرار می دهند.

این رویه در مورد سایت رسمی شرکت متفاوت است و مشترکان می توانند با مرجعه به سایت ایرانسل به راحتی بسته های بلند مدت را همانند گذشته البته با تعرفه های جدید و گران خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند.

رویه ای که ما را مجاب می کند اینگونه نتیجه گیری کنیم که شرکت ایرانسل با نوع جدیدی از احتکار و گران فروشی، بسته های اینترنتی خود را ارائه می دهد. به این معنا که بسته های بلند مدت را از معرض دید عموم مشترکان پنهان کرده و با این این اقدام ایشان را مجبور کرده است با خرید بسته های کوتاه مدت چاره ای جز مصرف سریع و زیاد اینترنت نداشته باشند.

وضعیتی که ضرورت ورود دستگاه ها و نهادهای نظارتی به مسئله را می طلبد تا با بررسی ابعاد و زاویه های پنهان مسئله شرایط را به نفع مشترکان تغییر دهند و جلوی این حرکت ناصواب را به هر طریق ممکن بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید