درمانگاه هموفیلی ایران به شبکه آزمایشگاهی تست کرونا پیوست

    کد خبر :700856

احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، گفت: روز گذشته با حضور معاون مشارکت‌های اجتماعی، سازمان امور اجتماعی کشور و مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت در مرکز درمان جامع هموفیلی ایران متعلق به کانون هموفیلی ایران رسماً ارائه خدمت آزمایشگاهی تست کرونا در این مرکز آغاز شد.

وی افزود: فعلاً این خدمت با بهترین شرایط ایمنی برای مراجعین و همچنین کارکنان بر اساس توافق با آزمایشگاه مرجع سلامت صرفاً به کارکنان بیمارستان‌های درمان کرونا با هدف مراقبت متمرکزتر از این کارکنان فداکار و همچنین تأمین آرامش روانی آنان ارائه می‌گردد.

سخنگوی کانون هموفیلی ایران، ادامه داد: خانم عابدینی با انجام داوطلبانه اولین تست کرونا در این مرکز به صورت کاملاً اجرایی در جریان تمهیدات ایمنی و تخصصی این مرکز و دقت در نمونه گیری قرار گرفتند.

وی افزود: معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور و مدیر کل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت پس از افتتاح این خدمت در مرکز ضمن بازدید از آزمایشگاه‌های این مرکز درمانی با ظرفیت‌های علمی و تجهیزاتی آن به خصوص نطارت بین المللی بر عملکرد آزمایشگاه‌های آن آشنا گردیده و اظهار امیدواری نمودند که بتوانند در رابطه با توسعه خدمات کمک این مرکز با تأمین ساختمان بزرگ‌تری برای آن کمک نمایند.

سخنگوی کانون هموفیلی ایران، گفت: زهرا عابدینی معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور، طی یادداشتی که در زمره اسناد این مرکز نگهداری خواهد شد ضمن تشکر از تلاش‌های کارکنان مرکز درمان جامع هموفیلی ایران ابراز امیدواری کردند که با همکاری مردم، سازمان‌های مردم نهاد، مراکز درمانی و خیرین این بیماری منحوس از کشور ریشه کن شود.

قویدل افزود: با توجه به نزدیکی این مرکز درمانی و آزمایشگاهی به وزارت کشور آمادگی داریم در حوزه انتقال اطلاعات و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در وزارت کشور برای مقابله با بیماری کرونا و همچنین انجام تست کارکنان این وزارتخانه در صورت تأمین کیت آزمایشگاهی کرونا، خدمات با کیفیتی به این وزارتخانه مهم کشور با هدف حفط سلامت منابع انسانی آن در بحران کرونا ارائه نماید.. در این رابطه نامه رسمی قبل از سال نو نامه کتبی به این وزارتخانه تحویل گردیده و منتظر پاسخ هستیم.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در پاسخ به سوال مهر، در رابطه وضعیت بیماران هموفیلی کشور در بحران کرونا، گفت: کانون هموفیلی ایران از لحظات اولیه بحران، ستاد کرونا را با مشارکت مدیران دفاتر نمایندگی، مدیر مرکز درمان جامع و مدیران اجرایی دفتر مرکزی تشکیل داده و در اولین گام با انجام تمهیدات خاص بهداشتی محیط مرکز درمان جامع را در سطح بالا ایمن نموده و در دفتر مرکزی و دفاتر نمایندگی تمهیدات خاص بهداشتی را اجرایی نموده و با اجرای طرح نوبت کاری با کسب مجوزهای لازم از هیأت مدیره کانون اجرایی نموده است. در گام دوم طی نامه‌ای از وزارت بهداشت در خواست‌های متعددی با هدف کاهش تردد بیماران و ایمن شدن آنها نمودیم که با همکاری خوب اداره بیماری‌ها در اکثر موارد تحقق یافت. در گام سوم پروتکل مراقبت خاص بیماران را تهیه و به صورت گسترده اطلاع رسانی نموده و می‌نمائیم. همچنین به آزمایشگاه ویروس شناسی مرکز درمان جامع هموفیلی ایران مأموریت داده شد که مراحل تست کرونا را در دستور کار قرار دهند که این مأموریت با موفقیت اجرا شد.

قویدل افزود: بر اساس گزارش‌های روزانه مدیران ما از سراسر کشور خوشبختانه مورد ابتلای بیماران هموفیلی در کشور دو مورد بوده است. یک مورد در دزفول و یک مورد در تهران که هردو مورد الان در شرایط قرنطینه خانگی هستند و حالشان رو به بهبود است. دسترسی به داروهای بیماران هموفیلی در سطح کشور در شرایط بحران کرونا به جز موارد معدود کمبودهای مقطعی که به محض اعلام بر طرف شده است در برخی از استان‌ها شاهد عدم همکاری سازمان‌های بیمه گر برای تأیید نسخ از راه دور هستیم که کاملاً با با سیاست‌های اعلام شده مدیران کشوری آنها در تضاد است و امیدواریم بر طرف شود.

وی در پایان گفت: کانون هموفیلی ایران تمام تلاش خود را معطوف به اطلاع رسانی دستورالعمل‌های بهداشتی به اعضا نموده که با توجه به آمار ارائه شده این فرآیند اطلاع رسانی و میزان پایبندی بیماران به رعایت موارد بهداشتی با اندکی اغماض خوب است. من از این فرصت استفاده می‌کنم و به بیماران هموفیلی توصیه اکید داریم اگر در خانواده سالمند دارید و مجبور به مراجعه به مراکز درمانی می‌شوید شدیداً دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نموده و لباس‌های بیرون خود را در آستانه ورودی منزل خارج و جهت شستشو در کیسه پلاستیکی قرار دهند و پس از استحمام با آب گرم و صابون در مجاورت سالمندان قرار گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید