در جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح شد

وجود ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی ثبت نشده در شهرداری تهران

    کد خبر :668133

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بدهی‌های ثبت نشده یکی از مشکلات شهرداری است و ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی ثبت‌ نشده شناسایی شده است.

 

صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران تقاضای کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر «تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پیرامون بدهی ۶۹ هزار میلیارد تومانی» مورد بررسی قرار گرفت.

 

بهاره آروین در توضیح این درخواست گفت: ۱۷ نفر امضاکننده این طرح در صحن شورای شهر تهران بودند. این طرح طبق قانون به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد و کمیسیون در سه نوبت از شهردار تهران گزارش درخواست کرد.

 

به گفته سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، بررسی و مقایسه تطبیقی مدیریت کنونی شهرداری در موضوع بدهی‌ها، بررسی بدهی‌های شهرداری اعم از مناطق و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته تا شهریور ۹۶، میزان انطباق این بدهی‌ها با مجوزهای شورای شهر و بررسی مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله موارد درخواست‌شده از شهرداری تهران بود.

 

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته از بابت بدهی‌ها مجموعاً دو مشکل جدی متوجه شهرداری تهران است، گفت: یکی از این مشکلات بدهی‌هایی است که ثبت و ضبط نشده چراکه این ۶۹ هزار میلیارد تومان بدهی حاوی ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی ثبت‌نشده است‌.

 

به گزارش مهر ،سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: لطمه دیگری که از این بابت به شهرداری وارد شده و باید مورد بررسی قرار گیرد، تاثیر بدهی‌های معوق است. بدهی معوق به معنای از دست رفتن اعتبار شهرداری برای اخذ وام‌های بعدی است.

 

آروین با اشاره به گزارش ۲ صفحه‌ای شهرداری تهران در خصوص بدهی‌ها گفت: از آنجا که به دلیل ماموریت‌های شهرداری این گزارش در اولویت قرار نمی‌گرفت، در کمیسیون برنامه و بودجه مقرر شد شورای شهر تهران به موضوع ورود کند که امیدواریم اعضا با این تصمیم موافقت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید