واکنش تند پکن به اخراج دو دیپلمات چینی از آمریکا به ظن جاسوسی

    کد خبر :661320

سخنگوی وزارت خارجه چین به خبر اخراج بی سر و صدای دو دیپلمات چینی توسط دولت آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد، پکن اعتراض شدید خود را به واشنگتن ابلاغ کرده است.

 

کمتر از یک روز بعد از انتشار خبر اخراج دو دیپلمات چینی از آمریکا به اتهام جاسوسی از یک پایگاه نظامی آمریکایی، «گنگ‌ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز دوشنبه خود به این خبر واکنش نشان داده است.

 

به نوشته «رویترز»، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، این کشور اعتراض شدید خود را به آمریکا درباره اخراج مقام‌های چینی ابلاغ کرده است.

 

روزنامه «نیویورک تایمز» روز یکشنبه  خبر داد، آمریکا دو دیپلمات چینی را به صورت مخفیانه به دلیل آن‌چه ورود غیرقانونی به یک پایگاه نظامی نامیده است، از این کشور اخراج کرده است.

 

به گزارش فارس،به نوشته این رسانه آمریکایی، این دو مقام سفارت چین در آمریکا، پس از ورود به یک پایگاه حساس نظامی در ایالت «ویرجینیا»، بدون سروصدا اخراج شده‌اند.

 

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، این اولین بار طی سی سال اخیر است که دیپلمات‌های چینی در آمریکا به جاسوسی متهم می‌شوند. به گفته مقامات آمریکایی، حداقل یکی از این دیپلمات‌های چینی، مأمور اطلاعاتی بوده که تحت عنوان دیپلمات فعالیت می‌کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید