محدودشدن پخش زنده فیس بوک پس از تیراندازی‌های نیوزلند

    کد خبر :538650

فیس بوک دیروز از وضع قوانین سختگیرانه برای استفاده از خدمات پخش زنده خود خبر داد. این در حالی است که امروز چهارشنبه برخی رهبران جهان در همین زمینه نشستی را در پاریس برگزار می‌کنند.

تصمیم تازه فیس‌بوک در این زمینه، واکنشی به کشتار ۵۱ مسلمان در دو مسجد در کشور نیوزلند تلقی شده است. قاتل استرالیایی مسلمانان نیوزلند حملات وحشیانه خود را از طریق خدمات پخش زنده فیس‌بوک در معرض دید تمامی جهانیان قرار داد.

به دنبال وقوع این جنایت، مقامات نیوزلندی و بسیاری از کشورهای دیگر جهان از شرکت‌های فناوری خواستند تا برای مقابله با افراط گرایی و خشونت بیشتر تلاش کنند.

بر اساس تصمیم فیس‌بوک، آن دسته از کاربران این شبکه اجتماعی که قبلاً قوانین شرکت را به شیوه‌های مختلفی نقض کرده و به همین علت با محدودیت مواجه شده اند، به طور موقت امکان استفاده از خدمات پخش زنده را از دست می‌دهند. این محدودیت حتی در صورت یک بار تخلف در فیس‌بوک اعمال می‌شود، اما زمان آن کوتاه‌تر خواهد بود. فیس‌بوک هنوز جزئیات بیشتری از این تصمیم را اعلام نکرده است.

این شرکت همچنین از اختصاص بودجه به تحقیقاتی در سه دانشگاه برای یافتن روش‌هایی تازه به منظور شناسایی محتوای رسانه‌ای نامناسب و تحریف کننده واقعیات در فضای مجازی خبر داده است.

نخست وزیر نیوزلند در واکنش به این اقدام، آن را شروعی خوب توصیف کرده تا تروریست‌ها از استفاده از ابزار یادشده محروم شوند.

نشست مشترک برخی رهبران جهان و مدیران شرکت‌های فناوری مانند گوگل، فیس‌بوک و توئیتر در پاریس امروز عصر با هدف بررسی نحوه مقابله با نمایش خشونت در فضای آنلاین و عقد توافقی در این زمینه برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید