محیط زیست جزو دروس اجباری دانشگاه‌ها باشد

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۱۴
    کد خبر :529378
دروس اجباری دانشگاه‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به موازات توسعه دانشگاه سبز باید بتوانیم آموزش حفظ محیط زیست به دانشجویان را نیز در اولویت‌های آموزش قرار دهیم.

عیسی کلانتری صبح امروز در افتتاحیه همایش بین‌المللی دانشگاه‌های سبز در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: دانشگاه سبز و ترویج این فرهنگ در دانشگاه‌های کشور قطعا یکی از بهترین اقدامات است اما نکته مهم این است که بتوانیم در آموزش و تربیت دانشجویانی که دوستدار محیط زیست هستند، موفق باشیم.

وی با بیان اینکه ایران بعد از روسیه بالاترین میزان مصرف انرژی را به خود اختصاص داده است، گفت: باید بتوانیم به موازات توسعه دانشگاه سبز، آموزش حفظ محیط زیست به دانشجویان را نیز در اولویت‌های آموزش قرار دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران ادامه داد: مدیران اجرایی آموزش‌دیده‌های دانشگاه‌ها هستند که متاسفانه اهمیتی به محیط زیست نمی‌دهند، زیرا درست آموزش ندیده‌اند و با مبانی حفاظت از محیط زیست آشنا نیستند. آموزش دانشجویان که مدیران آینده کشور هستند را باید در اولویت قرار دهیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه آموزش حفظ محیط زیست باید جزو دروس اجباری دانشگاه‌های کشور باشد، اظهارکرد: از تمام مسئولان دانشگاهی درخواست دارم این مهم را جدی بگیرند. وزارت علوم نیز می‌تواند در ارزیابی دانشگاه‌ها فاکتوری را به بررسی دانشگاه‌ها در حوزه تربیت و دانشجویان حافظ محیط زیست قرار دهد.

وی افزود: اگر دانشگاه‌ها به محیط زیست اهمیت ندهند و دانشجو در این حوزه تربیت نکنند، کشور به نتیجه نخواهد رسید. تا زمانی‌که مدیران این موضوع را به خوبی درک نکنند، سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه دیر بازده خواهد بود.

معاون رییس جمهوری آموزش نیروی انسانی را وظیفه اصلی دانشگاه‌های سبز دانست و گفت: باید همت کنیم دانشجویان با مبانی محیط زیست و حفاظت از آن اشنا شوند .آموزش دانشجویان وظیفه اول دانشگاه‌های سبز است زیرا مدیران جامعه را آموزش می دهند.

کلانتری تصریح کرد: زمانی عادت کرده‌ بودیم که کلانشهرها باید هوای بد داشته باشند، به گونه‌ای که تلفات آلودگی کلانشهرها از تلفات جاده‌ای پیشی گرفت.

به گزارش ایسنا معاون رییس جمهوری ادامه داد: با درک این موضوع که می‌توان با بهینه کردن سوخت موجب کاهش آلودگی هوا شویم، توانستیم میزان آلودگی را در کشور کاهش دهیم. کاهش آلودگی با سالم‌سازی سوخت‌های فسیلی در وزارت نیرو انجام گرفت. مشابه این اقدام باید در آموزش دانشجویان در حوزه حفاظت از محیط زیست انجام شود.

به گزارش ایسنا، دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز با حضور دانشمندان و دانشجویان ملی و بین‌المللی این حوزه، از امروز به مدت دو روز در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است. نخستین دوره همایش دانشگاه سبز به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در سال 96 برگزار شد.

دستاوردهای دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان کشور و جهان در 48 غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. رونمایی از سامانه مدل ملی تراز سبز، رونمایی از تمبر همایش و برگزاری نشست‌های تخصصی و سخنرانی‌های مختلف از جمله برنامه‌های جانبی دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز در دانشگاه اصفهان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید