حناچی دستور پس گرفتن تمامی شکایات علیه رسانه‌ها را صادر کرد؛

مجموعه شهرداری تهران حق شکایت از هیچ رسانه‌ای را ندارد

    کد خبر :527057
پوریا سوری

سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از پس گیری تمامی دعاوی حقوقی مدیریت شهری علیه رسانه‌ها به دستور شهردار تهران، خبر داد.

پوریا سوری با تاکید بر دستور پیروز حناچی شهردار تهران مبنی بر ممنوعیت طرح شکایت مدیران شهری از رسانه‌ها در محاکم قضائی، اظهار کرد: به طور حتم، در این دوره از مدیریت شهری بنا داریم با تکیه بر اصل شفافیت، تعامل بسیار خوبی با رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی و رکن چهارم دموکراسی داشته باشیم. بنابراین، تسهیل شرایط موجود برای دسترسی آزاد به اطلاعات را از مهم‌ترین وظایف خود می‌دانیم.

وی ادامه داد: شهردار تهران همواره بر رعایت شأن و منزلت خبرنگاران و جایگاه رفیع این شغل تاکید کرده و به تمامی زیرمجموعه‌های مدیریت شهری دستور داد که حق شکایت از هیچ رسانه‌ای را ندارند و درصورت طرح هرگونه دعوی حقوقی، ملزم به پس گیری شکایت هستند.

سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران عنوان کرد: رویکرد مدیریت شهری این است که حتی در صورت انتشار اخبار خلاف واقع و کذب به جای طرح شکایت، با برگزاری جلسه با مسئولان و خبرنگاران رسانه منتشرکننده خبر، در راستای اقناع رسانه و تنویر افکار عمومی گام بردارد.

به گزارش مهر، پوریا سوری در پایان گفت: با توجه به رویکرد تعاملی شهرداری تهران، انتظار می‌رود تا رسانه‌ها نیز ضمن دقت نظر در انتشار اخبار مربوط به حریم خصوصی افراد، در پوشش این گونه موضوعات، حساسیت و دقت لازم را به خرج دهند و از انتشار شایعات و مطالب خلاف واقع پرهیز کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید