کنگره علمی مسائل اجتماعی جوانان فردا برگزار می‌شود

    کد خبر :495970
اجتماعی جوانان

معاون مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: در کنگره ملی جوانان با موضوع مسائل اجتماعی جوانان که در یزد برگزار می‌شود، ۱۰ مقاله برتر انتخاب شده و توسط اساتید و پژوهشگران ارائه می‌شود.

«حسن کلاشلو» با اشاره به برگزاری کنگره علمی مسائل اجتماعی جوانان در یزد، اظهار کرد: این کنگره علمی به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و با همت وزارت ورزش و جوانان و مشارکت مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان هفتم اسفندماه سال جاری در یزد برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شناسایی مسائل اصلی حوزه جوانان، بررسی سیاست‌گذاری و مدیریت راهبردی امور جوانان در سه دهه اخیر، شناسایی راهکارهای کسب و کار و کارآفرینی، ضروریات آموزش بهینه و هدفمند جوانان همراه با مهارت‌آموزی، توسعه و تقویت مشارکت فعال جوانان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و شناسایی دقیق مسائل مرتبط با گروه‌های خاص جوانان از جمله اهداف برگزاری این کنگره می‌باشند.

کلاشلو با تشریح موضوعات کنگره علمی مسائل اجتماعی جوانان، عنوان کرد: تعداد ۱۵ مقاله برای سخنرانی و ۲۱ مقاله برای پوستر توسط اساتید، صاحب نظران و متخصصین حوزه جوانان از طریق فراخوان دریافت و پس از بررسی‌های شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و کارگروه‌های تخصصی و علمی جمعاً ۱۰ موضوع از قبیل سرمایه اجتماعی جوانان، بررسی تغییرات نگرشی جوانان به گروه های مرجع، آسیب های رفتاری نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، مداخلات زیبایی در بین جوانان، تحولات ازدواج در بین جوانان و غیره در کتاب خلاصه مقالات با پوسترهای دریافت شده چاپ شد که امید است از این منبع علمی کم نظیر به نحو مطلوبی بهره برداری شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از منابع معتبر در بررسی مسائل جوانان، بیان کرد: پس از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی، امروزه شاهد تغییرات اساسی در حوزه نگرش جوانان هستیم بر همین اساس در این کنگره با استفاده از نظرات تخصصی و منابع معتبر موجود نوع سیاست گذاری ۲۵ سال گذشته، طرح و به چالش کشیده می شود.

معاون مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با تقدیر از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، اظهار کرد: استان یزد سه سال متوالی در حوزه پژوهش و مطالعات در حوزه ورزش و جوانان رتبه اول کشور را کسب کرده است و این مهم برای ما باعث افتخار بوده و به همین دلیل میزبانی از این کنگره ملی فاخر به استان یزد داده شده است. ما این دست آورد ارزشمند استان یزد در حوزه ورزش و جونان را ارج می نهیم.

کلاشلو در خصوص برنامه های جنبی این جشنواره، خاطرنشان کرد: دوکارگاه تخصصی در حوزه اشتغال جوانان در حاشیه این کنگره ملی با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شایان ذکر است؛ کنگره علمی مسائل اجتماعی جوانان فردا سه‌شنبه هفتم اسفندماه با حضور وزیر و معاونین وزارت ورزش و جوانان، معاونین فرهنگی و امور جوانان ادارات کل، دبیران علمی و پژوهشی استان های سراسر کشور، صاحب‌نظران و پژوهشگران حوزه جوانان، سمن‌های جوانان، دانشجویان و کارشناسان حوزه جوانان برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید