رهبران گروه ۲۰ به جز ترامپ، متعهد به مبارزه با تغییرات آب و هوایی شدند

    کد خبر :432322

در بیانیه مشترک روز گذشته گروه ۲۰، رهبران کشورهای این گروه تمایل خود برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را با حمایت از توافقنامه پاریس تایید کردند و تنها کشوری که این توافقنامه را تایید نکرد آمریکا بود.

ایالات متحده تصمیم خود مبنی بر خروج از توافقنامه پاریس را اعلام و اظهار کرد: نسبت به رشد اقتصادی و دسترسی به انرژی و امنیت با استفاده از تمام منابع و فناوری‌ها و در عین حال حفاظت از محیط زیست اقدام خواهد کرد.

توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس به منظور کاهش خطرات و عوارض ناشی از تغییرات اقلیمی، افزایش توانایی در مقابله با تغییرات اقلیمی، سازگاری با این تغییرات و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تدوین شده است. این توافقنامه محرکی برای دولت‌ها در حذف سرمایه‌گذاری در حوزه سوخت‌های فسیلی است و اولین پیمان جامع اقلیمی در جهان محسوب می‌شود.

موضع دولت ترامپ در توافقنامه پاریس به‌خوبی شناخته شده است و به نظر یکی از مقامات کاخ سفید، توافقنامه آب و هوایی پاریس یکی از آخرین مسائلی است که باید حل شود، چرا که کشورهایی که با این توافقنامه موافق هستند در واقع با یکدیگر توافقی ندارند. این مقام گفت: کشورهایی مانند ترکیه، عربستان سعودی و روسیه ممکن است برای دستیابی به یک رویکرد چند جانبه در برنامه‌های تغییرات آب و هوایی تلاش‌هایی داشته باشند.

مقامات ایالات متحده اظهار کردند: نقش حیاتی انرژی در کمک به شکل‌گیری آینده را می‌پذیریم و از ارائه روش‌های انتقال انرژی با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سیستم‌های پاک، انعطاف‌پذیر و شفاف و همکاری در بهره‌وری انرژی استقبال خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا  اما با توجه به اظهارات ترامپ، استفاده از سوخت‌های فسیلی یک اولویت برای ایالات متحده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید