درمان تبخال در سه دقیقه

    کد خبر :332619
درمان تبخال

اگر تبخال میزنید حتما این مطلب را بخوانید تا راه درمان فوری تبخال را به شما بگوییم

تبخال میتواند بسیار آزار دهنده باشد به خصوص اینکه در زمانی نامناسب ایجاد شود.مثلا قبل از یک مهمانی مهم!اما در ادامه این مطلب از الودکتر به شما راه حل درمان تبخال را می گوییم.در این راهکار فوق العاده فقط سه دقیقه زمان لارم است تا از شر تبخال راحت شوید

تبخال و راه درمان آن

تبخال یک بیماری ویروسی است که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می شود و موضع درگیر به صورت التهاب و مجموعه تاول های ریز نمایان می شود

مدیر بخش علمی یک شرکت دانش بنیان داروسازی گفت:در این شرکت موفق به ساخت و تولید نیمه صنعتی اسپری های ضد آفت دهانی با مواد اولیه گیاهی شدیم.

درمان تبخال با اسپری گیاهی

اسپری برای درمان آفت دهانی و تبخال

وی افزود:این اسپری، از موم سبز زنبور عسل، گیاه شیرین بیان، اوکالیپتوس، عصاره درخت بید و ترکیبات گیاهی دیگر ساخته شده است.

این اسپری علاوه بر از بین بردن آفت های دهانی می تواند باکتری های دهان را از بین ببرد؛ همچنین قارچ های دهانی که منجر به برفک می شوند نیز به واسطه استفاده از این اسپری از بین می روند.

به گفته وی، با استفاده از این اسپری، تب خال ظرف 3 دقیقه از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه این محصول مشابه خارجی ندارد، گفت:قبل از به تولید رساندن این اسپری دهان، آزمایشاتی در دانشگاه شهیدبهشتی برای ضد پلاک بودن آن انجام گرفته است؛ همچنین آزمایشاتی در انستیتو پاستور ایران و دانشگاه لرستان انجام شد.

مدیر بخش علمی این شرکت دانش بنیان داروسازی اظهار داشت:در صدد هستیم که این اسپری توسط پزشکان مربوطه تجویز شود؛ البته با تولید نیمه صنعتی این اسپری، تجویز آن در لرستان توسط پزشکان انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه معمولا محصولاتی که برای دهان استفاده می شوند نمی توانند پایه الکلی داشته باشند، گفت:در بازار این محصولات به وفور دیده می شوند به همین دلیل استفاده از محصولاتی که بر پایه گیاهی هستند می تواند در این زمینه موثر باشند.

به گفته وی، این اسپری به صورت تحقیقاتی، به تولید نیمه صنعتی رسیده و زمانیکه که مجوز وزارت بهداشت را اخذ کنیم می توانیم آن را به تولید انبوه برسانیم.

از این اسپری می توان به عنوان موثرترین اسپری از بین بردن آفت های دهانی یاد کرد.

برای درمان خانگی و سریع تبخال می توانید یکی از روشهای زیر را انتخاب نمایید :

1 – گل همیشه بهار

گل همیشه بهار از دیگر داروهای طبیعی و گیاهی برای درمان تبخال به ویژه تبخال دهانی است. شست و شوی تبخال با کمک عصاره همیشه بهار علاوه بر آن که به کنترل و از بین رفتن ویروس ها کمک می کند موجب تسریع روند درمان در بیمار نیز می شود. این مرهم علاوه بر خاصیت ضدویروسی موجب کاهش درد و سوزش تبخال نیز می شود. برای تهیه این عصاره کافی است 3 قاشق از گیاه خشک شده گل همیشه بهار را در 2 لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از این عصاره باقی بماند، سپس محل تبخال را با کمک پنبه و عصاره این گیاه شست و شو دهید.

2 – روغن چای

استفاده از روغن چای تأثیر زیادی در پیشگیری از انتقال تبخال به سایر قسمت های عضو درگیر از قبیل لب و داخل دهان دارد.
روزی دو بار پنبه ای تمیز را به روغن چای آغشته کنید و روی تب خال قرار دهید.
این روغن به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن و افزایش توان آن برای مقابله با ویروس تبخال، تأثیر زیادی روی از بین رفتن تبخال دارد.

درمان سریع تبخال با سیر

تاثیر شگفت انگیز سیر بر درمان تبخال

3 – سیر رنده شده

یک حبه سیر بردارید و آن را به دو نیم کنید. آن را به مدت 10 دقیقه روی تبخال تان بگذارید. این کار را روز چند مرتبه تکرار کنید.
سیر روند گسترش تبخال را به سرعت کاهش می دهد و به اصطلاح آن را خشک می کند. بعد از دو الی سه روز تأثیر فوق العاده این ماده غذایی بد بود اما پرخاصیت را به چشم خواهید دید.

10
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مایا لورام گفت:

    مرسی ممنون خیلی خوب بود

  2. بيگي گفت:

    من نمك و ليمو زدم به تبخال لبم داره ميسوزه قرص و پماد هم مصرف ميكنم ولي هنوز خوب نشده

  3. ایرانی گفت:

    سالها دل طلب جام جم از ما می کرد وانچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد
    بهترین درمان تبخال در طب ایرانی، نوشیدن شربت سکنجبین عسلی و حجامت کبد است…..

  4. مرتصی گفت:
    موافقم ۲

    این اسپری گیاهی رو چجور تهیه کنیم
    قیمتش چنده
    ممنون میشم جواب بدین

  5. محمد گفت:

    اگر تبخال دارید ، نوزادان را نبوسید. این می تواند به تبخال نوزادی neonatal herpes منجر شود ، که برای نوزادان تازه متولد شده خطرناک است.
    بهداشت را رعایت کنید. بعد از تماس با تبخال دست هایتان را با آب و صابون بشویید تا آن را به جاهای دیگر بدن مثل چشم ، انگشت و…. و یا به دیگران منتقل نکنید

  6. محسن گفت:

    سلام،
    قدیما برفک یخچال می‌گذاشتیم روی تبخال سریع جلوی انتشار رو میگرفت و خشک میشد، الان که یخچال ها برفک نداره یخ داخل یخچال گزینه ی دم دستی و خوبیه

  7. علی جزایری گفت:

    من دائم تبخال میزنم روی لبم…حتی شده ۳ تا با هم روی لبم زدم…تنها چیزی که واسه من معجزه میکنه قرص والاسیکلوویر هست…واسه من که در کمتر از ۲ یا نهایتا ۳ روز کامله کامل خوبش میکنه…نام تجاریش ویرابکس هست فکر میکنم…مرسی از زحمات و سایت خوبتون.

  8. مریم گفت:
    مخالفم ۱

    این داروی درمان تبخال در۳ دقیقه به تولید رسیده وداروخانه ها دارند ؟

  9. بهنام گفت:

    سلام تبخال رو اصلا دست نزنید چون به شدت تحریک میشه بهترین راه اینه ولش کنید تا خودش خوب بشه

  10. معصومه گفت:

    من امروزخیلی تو افتاب بودم ی چیزی کنار لبم زد خیلی قرمز شبیه چندتا جوش کوچولو کنار هم زد بیرون فک میکنم تب خال میشه بگین چیکار کنم ی شب خوب بش

دیدگاهتان را بنویسید