آخرین تحولات انتخابات هیات رییسه پارلمان

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳
    کد خبر :292047

از عصر روزگذشته نیز برخی خبرها از توصیه محمد خاتمی و علی اکبر ناطق نوری به عارف برای کناره گیری از این انتخابات حکایت داشت .
به گزارش نامه نیوز : نمایندگان مجلس قرار است امروز در یک رای گیری برای انتخاب اعضای هیات رییسه شرکت کنند . در رخدادی قابل توجه تا اینجای کار هر سه فراکسیون مجلس برای ریاست مجلس نامزد معرفی کرده اند . کار تا آنجا پیش رفته که حتی فراکسیون اصولگرای ولایی حاضر به حمایت از علی لاریجانی تا این لحظه نشده است .
صبح امروز اما تحولات جدید رخ داده است . مهمترینش این است که سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس‌ از ائتلاف ۱۷۱ نماینده برای ادامه ریاست لاریجانی خبر داده است.

مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ، از برگزاری جلسه‌ای مشترک میان نمایندگان در صبح امروز خبر داد و گفت: در این جلسه 171 نماینده از فراکسیون‌های مختلف حضور داشتند.
وی ادامه داد: در این جلسه نمایندگانی که حضور داشتند متفق‌القول بر این نکته تاکید کردند که به آقای علی لاریجانی به عنوان رئیس رای بدهند.
سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس تصریح کرد:احتمالاً در سایر مناصب هیئت‌رئیسه، فراکسیون‌ها لیست مستقل ارائه کنند.
در همین حال امروز صبح خبرآنلاین در خبری نوشته است :«در آخرین ساعات پایانی دیشب کسب اطلاع شد که تعدادی از اعضای فراکسیونهای ولایی و امید از دستور فراکسیونی برای انتخاب رئیس مجلس تبعیت نمی کنند و در واقع ائتلاف عجیب این دو فراکسیون شکست می خورد.
بر اساس گزارش رسیده به خبرآنلاین، عده ای از نمایندگان مجلس در گپ های خصوصی وتلفنی خود در باره انتخابات هیات رئیسه مجلس که تا ساعتی دیگر در جلسه علنی مجلس آغاز می شود،در باره رای دادن به علی لاریجانی برای ریاست مجلس توافق کرده اند.
برخی از این نمایندگان گفته اند تصمیمات فراکسونی در مورد کاندیداتوری فردی دیگر برای ریاست مجلس را معقول و منطقی نمی دانند و به همین دلیل به رئیس کنونی مجلس برای تداوم دوره ریاستش رای خواهند داد.در این حال گفته می شود اصولگرایان تندرو در خارج مجلس،ظرف روزهای گذشته لابی سنگینی را با اعضای جبهه پایداری مجلس برای رای ندادن به لاریجانی آغاز کرده اند که در اکثر موارد موفق نبوده است.»
در همین حال از عصر روزگذشته نیز برخی خبرها از توصیه محمد خاتمی و علی اکبر ناطق نوری به عارف برای کناره گیری از این انتخابات حکایت داشت .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید