کیا اسپورتیج هیبریدی تا پایان سال معرفی می شود

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ۸:۰۴
    کد خبر :287558

کمپانی خودروسازی کیا تا پایان سال جاری میلادی، نسخه هیبریدی کیا اسپورتیج را به همراه نسل سوم کیا سراتو راه اندازی خواهد کرد.

در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دنبال حذف پیشرانه‌های درون سوز، بویژه موتورهای دیزلی بر روی محصولات خود هستند، از سوی دیگر شاهد سرمایه گذاری کمپانی خودروسازی کیا برای تولید و راه اندازی پیشرانه‌های درون سوز کم مصرف هستیم که یکی از راه‌های موثر آن برای رسیدن به یک پیشرانه درون سوز بسیار کم مصرف، می‌تواند استفاده از سیستم‌های محرک ترکیبی یا به اصطلاح هیبریدی باشد.

پیرو موضوع بالا، شرکت خودروسازی کیا در نظر دارد تا برای خودروی شاسی بلند “کیا اسپورتیج” یک سیستم محرک هیبریدی تا پایان سال جاری راه اندازی کند، اما بجای استفاده از موتور درون سوز بنزینی در مجموعه، از یک پیشرانه درون سوز دیزلی استفاده خواهد کرد تا هزینه و اقتصاد سوخت اتومبیل بهتر شده و همچنین تولید گازهای آلاینده اتومبیل کمتر شود.

به گفته مقامات کیا، یک سیستم محرک هیبریدی خفیف برای شاسی بلند “کیا اسپورتیج” ارائه خواهد شد که دارای باتری‌های کوچک 0.45 کیلووات ساعت/ 48 ولت بوده و نیروی مورد نیاز یک موتور الکتریکی را تامین می‌کند که در واقع به میل لنگ پیشرانه دیزلی اتومبیل متصل خواهد شد و باعث می‌شود خروجی قدرت پیشرانه اتومبیل حدود 13 اسب بخار افزایش پیدا کند.

به گزارش پرشین خودرو، به گفته منابع خبری و به نقل از مقامات کیا، سیستم محرک هیبریدی کیا اسپورتیج دارای 2 حالت مختلف “موتور” و “ژنراتور” خواهد بود که با انتخاب حالت اول می‌توان از نیروی باتری استفاده کرد و به کمک موتور الکتریکی به نیروی تولیدی پیشرانه اضافه کرد، اما با انتخاب حالت “ژنراتور” می‌توان هنگام کاهش سرعت و ترمزگیری، موتور الکتریکی را به یک ژنراتور تبدیل کرد و بخشی از انرژی از دست رفته باتری‌های اتومبیل را احیا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید