هدف حضور در «دورهمی»

    کد خبر :250307

محمد معتمدی ضمن ارائه گزارشی از سفر چند روز خود به اروپا برای برپایی چند کنسرت نوروزی از دلایل حضورش در برنامه «دورهمی» سخن گفت.

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری تازه‌ترین کنسرت بهاری خود در شهر پاریس فرانسه بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور فرانسه انجام گرفته بود روز سوم فروردین برابر با ۲۳ مارچ برای ایرانیان ساکن فرانسه، کنسرتی را در میدان کنکورد شهر پاریس برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. بهانه برگزاری این کنسرت هم نوروز باستانی و فرارسیدن بهار طبیعت بود که خوشبختانه توانست مورد توجه علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی افزود: در این کنسرت مجموعه قطعات بهاری که پیش از این در کنسرت‌هایم اجرا شده بود با اشعاری از بزرگان ادبیات و موسیقی کشورمان و همچنین تصانیفی از ساخته‌های خودم اجرا شد که فضای بهاری و باطراوتی را به وجود آورد و من از همه ایرانیان عزیزی که حتی برای تماشای این کنسرت از کشورهای ایتالیا و اسپانیا به فرانسه آمده بودند، تشکر می‌کنم زیرا شب‌های خاطره‌انگیزی برای من رقم زدند.

معتمدی اعلام کرد: این کنسرت در دو بخش بیات اصفهان و چهارگاه اجرا شد که در طول برگزاری کنسرت، ما در نوع مدلاسیون و تغییر مایه‌ها و مقام‌ها نیز کارهایی را انجام دادیم. اجرای برخی از قطعات خاطره‌انگیزی چون «به اصفهان رو»، «بهار دلنشین»، «دل شیدا» و همچنین قطعه «نسیم نوروزی» بخش‌های مختلفی از این کنسرت را تشکیل می‌داد که در بعضی از موارد با بداهه‌خوانی نیز همراه بود.

این خواننده موسیقی ایرانی درباره فعالیت‌های آینده خود نیز توضیح داد: در این چند روز عازم کشور هلند خواهم شد تا تمرین‌هایی را با چند گروه معتبر اروپایی برای شرکت در فستیوال‌های مختلف موسیقی آغاز کنم. ما برای حضور در چند اتفاق معتبر موسیقایی در اروپا مشغول آماده‌سازی هستیم که هفته‌های آینده پیرامون آنها اطلاع‌رسانی لازم را انجام خواهیم داد.

معتمدی درباره حضورش در برنامه «دورهمی» نیز بیان کرد: خیلی خوشحالم که توانستم از فرصت‌ برنامه‌ پرمخاطبی چون «دورهمی» استفاده کردم تا به دانسته‌های مردم در رابطه با فرهنگ‌ها و اصالت‌هایشان اضافه کنم. با توجه به اینکه فضای مجازی مقداری آشفته است و ما شاهد تضاد چندگانه داده‌های اطلاعاتی هستیم، بنابراین ذهن مردم نیز دچار گسست فرهنگی شده و آنها اطلاعات درستی از فرهنگ و هنر سرزمین خود ندارند. به همین جهت بنده به این نتیجه رسیدم که هنرمندان وقتی در رسانه حضور پیدا می‌کنند، باید به این ماجرا توجه بیشتری داشته باشند تا اینکه بخواهند به بیان احوالات شخصی خود بپردازند؛ این بود که تصمیم گرفتم در هر برنامه‌ای که حضور پیدا می کنم یک مقدار به دانسته‌ها و آگاهی‌های جامعه با ارائه مطالبی اضافه کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید