گوشی های ارزان قیمت با پشتیبانی شبکه 5G در راهند

    کد خبر :1083134
گوشی های ارزان قیمت با پشتیبانی شبکه 5G در راهند

کوالکام را باید یکی از تولیدکنندگان مهم چیپ موبایل دانست که هر سال چیپ‌های پرچمدار و میان رده‌ای را معرفی و ارائه می‌دهد.

بازتاب-جدیدترین تراشه کوالکام قصد دارد اتصال 5G را در بین برخی از ارزان‌ترین گوشی‌های موجود در بازار استاندارد کرده و توانایی شارژ سریع سیمی 40 واتی و بازی را برای گوشی‌هایی با قیمت کمتر از 100 دلار به نمایش بگذارد.

به تازگی کوالکام پردازنده Snapdragon 4S Gen 2 را معرفی کرد، این چیپ برای گوشی‌های پایین‌رده در نظر گرفته شده و اواخر امسال مدل‌های مجهز به آن عرضه خواهند شد و یکی از این برندها شیائویم خواهد بود. کارینا آفینیتو، مدیر بازاریابی محصولات کوالکام، در بیانیه‌ای کوتاه گفت:

با این چیپ جدید، شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند 5G با قیمت کمتر از 99 دلار خواهیم بود.

چیپ Snapdragon 4S Gen 2 مانند سایر تراشه‌های S ارائه شده توسط کوالکام، گوشی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که کمی پایین‌تر از پردازنده Snapdragon 4 Gen 2 سال گذشته هستند. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت‌ها در ایالات متحده گوشی تولید کنند از این پردازنده استفاده کرده، اگرچه پردازنده قبلی اسنپدراگون 4 نسل 1 کوالکام تقریباً در همان سطح قرار دارد و گوشی موتورولا 200 دلاری از نوع Moto G 5G را قدرت می‌بخشد.

از آنجایی که کوالکام نسخه‌های جدید تراشه‌های کم‌قدرت‌تر خود را به صورت سالانه عرضه نمی‌کند، 4S نسل 2 گزینه دیگری با ویژگی‌های جدیدتر را برای دستگاه‌های ارزان‌تر به سازندگان ارائه می‌دهد. در همین حال، سامسونگ و TCL اغلب از پردازنده‌های مدیاتک رقیب در گوشی‌های خود با قابلیت 5G و قیمت کمتر از 200 دلار مانند گلکسی A15 5G با قیمت 200 دلاری استفاده می‌کنند. سری 50 گوشی‌های 5G TCL حتی ارزان‌تر هم می‌شوند به عنوان مثال، از 100 دلار برای TCL 50 XE 5G تا 160 دلار برای TCL 50 XL 5G، اما معمولاً با قیمت‌های پایین‌تر به یک اپراتور آمریکایی قفل می‌شوند.

با این حال، بسیاری از گوشی‌های دیگر با قیمت 150 دلار یا کمتر هنوز در سال 2024 بدون اتصال 5G عرضه می‌شوند و این امکان وجود دارد که در دسترس بودن چیپ‌ست‌هایی مانند 4S نسل 2 که آن گوشی‌های ارزان‌تر را هدف قرار می‌دهد، به فراگیرتر شدن این قابلیت کمک کند، حتی صاحبان گوشی‌های اقتصادی، سرعت بیشتر و پهنای باند بزرگ شبکه‌های 5G را ارائه خواهد کرد.

دقیقا مشخص نیست کدام گوشی‌ها را با این چیپ ملاقات خواهیم کرد. اما انتظار رفته شیائومی یکی از اولین برندهایی باشد که چنین چیپی را در محصول خود استفاده خواهد کرد. شاید این مدل بخشی از سری ردمی و پوکو باشد. به هر حال باید تا پایان سال 2024 منتظر ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید