جنگ پیکاپهای سایز متوسط دوباره داغ شد. نیسان فرانتیر را به عنوان یک گزینه جذاب در کلاس تثبیت کرده ، در حالی که شورلت، جی ام سی و فورد هر کدام نسخههای کاملاً جدیدی از سایز متوسط خود را در کلرادو، کانیون و رنجر دارند.
بازتاب-به تازگی شرکت تویوتا از تاکوما ۲۰۲۴ رونمایی کرده تا نشان دهد پا پس نکشیده و محصولی جسور و قدرتمند دارد. امسال سه دهه از ورود اولین تاکوما به ایالات متحده میگذرد و حتی به عنوان قدیمیترین پیکاپ محبوب به حساب میآید.
سال گذشته تویوتا بیش از ۲۳۰۰۰۰ تاکوما به فروش رساند. اما چند سال آینده میتواند حتی بهتر از این باشد زیرا پیکاپ ۲۰۲۴ دارای ویژگیهای بهتر و طراحی خوش استایل است. جالبترین جزئیات به بخش فنی مربوط میشود. تویوتا چهار موتور مختلف را برای تاکوما ارائه میدهد که با مدل پایه SR شروع میشود. موتور مدل پایه یک توربوشارژ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر جدید است که در صورت جفت شدن با گیربکس استاندارد هشت سرعته اتوماتیک، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۳ پوند فوت گشتاور تولید میکند.
خریداران میتوانند در دیگر مدل یعنی SR5 همان پیشرانه را با توربوشارژ و قدرت ۲۷۰ اسب بخار دریافت کنند. البته در کنار مدل SR5 یک گیربکس شش سرعته دستی و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته هم وجود دارد. البته پیشرانه دیگری هم در کار است که ۲۷۸ اسب بخار قدرت تولید میکند.
در سوی دیگر تاکوما برای اولین بار یک موتور هیبریدی دریافت خواهد کرد. با بهره گرفتن نام تجاری I-Force Max از Tundra بزرگتر، یک باتری ۱.۹ کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری به موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ می پیوندند و مجموع خروجی را به ۳۲۶ اسب بخار میرساند. این تقریباً دو برابر مقدار ارائه شده در مدل V6 است و تنها از نظر اسب بخار پس از رنجر رپتور جدید ۴۰۵ اسب بخاری قرار میگیرد.
دیفرانسیل عقب همچنان در تریمهایی مانند SR و SR5 استاندارد است، اما اکنون با دیفرانسیل لغزش محدود عرضه میشود. مدلهای چهار چرخ متحرک یک جعبه انتقال دو سرعته با کنترل الکترونیکی و دندههای برد بالا و پایین و همچنین سیستم کنترل کشش فعال ارتقا یافته با تفاوت لغزش محدود را اضافه میکنند. بهترین مدل لیمیتد با موتور هیبریدی I-Force Max بوده که دارای سیستم چهار چرخ متحرک فول تایم با دیفرانسیل قفل مرکزی است.
تاکوما جدید نسبت به برخی از رقبای خود، در بحث طراحی جسورانه شد. چراغهای جلوی باریک سپر جلو را با دریچههای مصنوعی ریملی که به سمت جلوپنجره پایین میریزند همراهی میکنند. TRD Sport از یک جلوپنجره مشکی ساده با نشان مرکزی تویوتا ژلهای استفاده میکند، در حالی که مدل لوکس لیمیتد از همان نشان تویوتا استفاده میکند اما اکنون کرومیشده با نوارهای افقی کرومی و چرخهای کرومی همسان.
مدلهای TRD Pro و Trailhunter از علامت رترو «TOYOTA» در جلوپنجره استفاده میکنند و هر دو نشانههای بصری ناهموار دیگری مانند صفحه لغزنده جلو، چراغهای افقی LED و ترکیبهای منحصربهفرد چرخ و لاستیک طراحیشده برای آفرود را ارائه میدهند. TRD Pro دارای رینگ ۱۸ اینچی مشکی است که شامل لاستیکهای آفرود گودیر ۳۳ اینچی میشود، در حالی که Trailhunter رینگ ۱۸ اینچی برنزی منحصربهفرد را با همان لاستیک همراه میکند.
پلتفرم جدید TNGA-F تاکوما از فولاد با استحکام بالا در سراسر شاسی برای بهبود استحکام و آلومینیوم در قسمت بالایی بدنه برای کمک به کاهش وزن استفاده میکند. سیستم تعلیق عقب چند پیوندی موجود، فنرهای سال گذشته را برای سیم پیچ جدید در کابین دوتایی SR5 و در تریم اسپورت TRD و بالاتر به کار میگیرد، با سیستم تعلیقی که برای هر مدل به طور منحصر به فرد تدارک شده است.
TRD Pro با کمک فنرهای استاندارد فاکس همچنان دارای سختترین تجهیزات این دسته است، در حالی که مدل TRD Off-Road از همان کمک فنرهای Bilstein مانند سال گذشته استفاده میکند و TRD Sport دارای کمک فنرهای ویژه تنظیم شده با TRD برای احساس بهتر در جاده است.
یک نقطه ضعف این بوده که تاکوما کمی قدرت بکسل را نسبت به مدل قبلی از دست میدهد. حداکثر وزن بکسل در مدل های SR5 I-Force و TRD PreRunner بیش از ۶۵۰۰ پوند است که حدود ۳۰۰ پوند کمتر از مدل قبلی محسوب میشود. خبر خوب این است که محموله در مدل آفرود TRD در مقایسه با حداکثر امتیاز سال گذشته ۱۶۸۵ پوند به ۱۷۰۹ پوند بهبود یافته است. برای آسانتر کردن یدککشی، تویوتا به تاکوما جدید ویژگیهای پیشرفته تریلر مانند کنترل ترمز تریلر، راهنمای پشتیبان تریلر و آینه دید عقب دیجیتالی را در اختیار تاکوما قرار داد.
یک صفحه نمایش لمسی جدید ۸.۰ اینچی به صورت استاندارد در داخل تاکوما ارائه میشود، در حالی که یک صفحه نمایش ۱۴.۰ اینچی اختیاری در Limited، TRD Pro و Trailhunter استاندارد وجود دارد. این صفحه نمایش بزرگتر با یک کلاستر ۱۲.۳ اینچی همراه شده در حالی که یک نمایشگر کوچکتر ۷.۰ اینچی به صورت استاندارد ارائه میشود. هر دو نمایشگر از رابط عالی اطلاعات سرگرمی تویوتا معرفی شده در Tundra استفاده میکنند که با سازگاری بی سیم Apple CarPlay و Android Auto و همچنین شارژ بی سیم Qi همراهند. این خودرو بلندگوی بلوتوث قابل جابجایی JBL با ارتقاء صدای JBL همراه ۱۰ بلندگو دارد.
تاکوما همچنین ایمنتر از همیشه است، با تویوتا Safety Sense 3.0 سیستم ایمنی کاملی روی آن تعبیه شد. این موارد شامل هشدار پیش از برخورد با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، کروز کنترل تطبیقی با سرعت کامل، کمک ردیابی خطوط، کمک علائم جاده، چراغهای جلوی خودکار و ویژگی جدید رانندگی فعال میشود.
رانندگی پیشگیرانه دوربین و سیستمهای رادار تاکوما را ترکیب میکند تا فرم پیشرفتهتری از کروز کنترل تطبیقی ایجاد کند و ورودی های ترمز، دریچه گاز و فرمان را حتی در جادههای با انحنای ملایم ارائه میدهد. این سیستم برای تویوتا جدید است و برای اولین بار در تاکوما تعبیه شد.
تاکوما TRD Pro هنوز هم سختترین پیکاپ این گروه است و امسال با بهروزرسانیهای جدید آفرود سختتر میشود. اگرچه زوایای نزدیک شدن، خروج و شکست از نظر فنی اندکی کاهش یافته و عملکرد آن را بهبود بخشید. همچنین، چند گزینه جدید به توانایی در جاهای دیگر کمک میکند. قطع اتصال نوار تثبیت کننده جلوی موجود در مقایسه با پیکاپ قبلی، ۱۰ درصد باعث بهبود حرکتی شده و دوربینهای آفرود اضافی با مانیتور Multi-Terrain که در بالای صفحه نمایش لمسی ۱۴.۰ اینچی نمایش قرار گرفته، نمای واضحی از مسیر پیش رو ارائه میدهد.
عملکرد حالت رانندگی Multi-Terrain Select اکنون به FourWD High و همچنین FourWD Low گسترش یافته است، با سه حالت قابل تنظیم در پرواز: گل، خاک و شن. تویوتا همچنین میگوید که عملکرد Crawl Control که اساساً کروز کنترل برای آفرود استT بسیار بیصداتر از سال گذشته بوده و با پنج سرعت قابل تنظیم عرضه میشود. تویوتا برای اینکه شما را در مسیر راحت نگه دارد، یک صندلی عملکرد ایزو دینامیک ساخته که از کمک فنرهای تعبیه شده برای کمک به کاهش حرکت بدن و تثبیت سر و گردن راننده استفاده میکند.
اما برای علاقه مندان به آفرود، تویوتا تریم جدید Trailhunter را برای سال ۲۰۲۴ معرفی میکند. به جای آن، شوکهای فاکس TRD Pro را برای شوکهای ۲.۵ اینچی مونو تیوب جعلی Old Man Emu، که توسط ARB مستقر در استرالیا به طور خاص برای سفرهای دوربرد خارج از جاده طراحی شده، به کار گرفت. سپرهای فولادی جدید، نقاط بازیابی عقب قویتر، استحکام بیشتر برای مواردی مانند چادرهای پشت بام و انتخاب یک تخت پنج یا شش فوت بسته به نیازهای شما وجود دارد.
انتظار داریم تاکوما ۲۰۲۴ اواخر ۲۰۲۳ راهی بازار شود.
دیگران می خوانند
-
دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضد ایلان ماسک در آمریکا تا وضعیت اسکان مردم غزه
-
نتانیاهو حماس را تهدید کرد
-
کلید تقویت هوش هیجانی و رشد روانی در همه سنین
-
نامزدهای انتخابات هئیت فوتبال تهران مشخص شدند
-
وزیر نیرو را امروز عزل کنید بهتر از خرداد سال آینده است
-
واکنش وزارت امور خارجه به اتهامات گروه 7 بر ضد ایران
-
آمریکا از فشار بر ایران ناامید شود پیش شرط های مذاکره را کنار می گذارد
-
واکنش حماس به تهدیدهای ترامپ/ آمریکا اشغالگران را به اجرای توافق ملزم کند
جدیدترین خبرها
- بازداشت دانشجویان در اجتماعات دانشجویی صحت دارد؟
- واکنش وزارت امور خارجه به اتهامات گروه 7 بر ضد ایران
- نامزدهای انتخابات هئیت فوتبال تهران مشخص شدند
- شرایط تحویل سکه های پیش فروش به چه صورت است؟
- قیمت نان افزایش می یابد؟
- سروش رفیعی: تمام توانمان را برای صعود می گذاریم
- انتقاد شدید نماینده مجلس از رئیس جمهور/ این چه طرز اداره کشور است؟
- شوک کامران نجف زاده از پاسخ های فرشته کریمی
- تماس وزیر علوم با پدر دانشجوی مقتول/ وکلای دم مشخص شدند
- النصری ها بدون رونالدو به تهران رسیدند