هاچ بک کیا K4 رقیب فولکس گلف با طراحی مدرن رونمایی شد

    کد خبر :1082378
هاچ بک کیا K4 رقیب فولکس گلف با طراحی مدرن رونمایی شد

کیا به عنوان زیربرند هیوندای هر سال نسل جدیدی از محصولات متنوع خودرویی خود را معرفی می‌کند و در این بین باید به هاچ بک کیا K4 بنزینی اشاره کرد.

بازتاب-کیا K4 از زبان طراحی نسل جدید محصولات این برند کره‌ای برخوردار است و آپشن‌های متنوعی ارائه می‌دهد تا بتواند نظر مخاطب سخت پسند خود را جلب کند. به نوعی باید آن را رقیب جدی فولکس گلف دانست.

کیا تصمیم دارد محصول جدید را در بازار آمریکای شمالی، آسیا و خاورمیانه به فروش برساند. طراحی لیفت بک این مدل شبیه به اشکودا اوکتاویا است. در بخش فنی قرار است در مدل‌هایی با  پیشرانه‌ 2 لیتری تنفس طبیعی 147 اسب بخاری یا 1.6 لیتری توربوی 190 اسب بخاری به فروش برساند. برند کره‌ای اعلام کرده فعلا برنامه‌ای برای عرضه این خودرو هاچ بک لیفت بک جدید در بازار اروپا ندارد. در بخش سگمنت هاچ بک، کیا CEED که سال 2018 عرضه شد، توانست عملکرد خوبی از خود در بازار اروپا نشان دهد و بنابراین فعلا نیازی به عرضه K4 در این منطقه پرمخاطب نیست. کیا Ceed در اروپا به همراه نسخه‌های Xceed و Proceed به فروش 60 هزار دستگاهی در اروپا دست یافت.

کیا تصمیم دارد Ceed را سال 2026 از دور کنار بگذارد و فعلا مشخص نیست جانشین آن را چه زمانی و با چه ویژگی‌هایی مشاهده خواهیم کرد. کیا K4 وارد شد تا بتواند نیاز مخاطبان علاقمند به خودروهای هاچ بک را برآورده سازد.

هاچ بک کیا K4 رقیب فولکس گلف با طراحی مدرن رونمایی شد

با تمام این اوصاف امکان اینکه شرکت کیا K4 را به اروپا عرضه کند کم نیست. تولید در کارخانه مکزیک کیا انجام خواهد گرفت و این برند سعی دارد مدل‌های هیبریدی بیشتری را عرضه دارد زیرا تقاضا در یک سو برای خودروهای برقی و در یک سوی دیگر برای خودروهای بنزینی در حال کاهش است. شاید K4 به‌صورت هیبریدی در دسترس نیست اما انتظارداریم جزو 9 خودروی جدیدی محسوب شود که قرار بوده تا سال 2028 توسط کیا به فروش برسد.

کیا در اسلواکی نیز تولید Ceed را انجام می‌دهد و در نظر دارد بزودی خودروهای برقی بیشتری در این سایت به تولید برسد. این برند کره‌ای پیشتر آشکار کرد که EV2  جدید با قیمت کمتر از 30 هزار دلار عرضه خواهد شد و تصمیم دارد سالانه فروش بالایی در زمینه خودروهای الکتریکی داشته باشد. کارخانه اسلواکی سالانه 350 هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند و در صورت موفقیت EV2 احتمالا بخش عمده میزان تولید این کارخانه به EV2 اختصاص یابد. به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه کیا چیست و در آینده می‌توان موفقیت بزرگی را شاهد بود یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید