نسل جدید داچیا داستر یا همان رنو داستر رونمایی شد؛ تحول در طراحی

    کد خبر :1039971
داچیا داستر

داچیا برند رومانیایی بوده که زیربرند کمپانی فرانسوی رنو به حساب می‌آید. به تازگی این خودروساز از کراس اوور نسل جدید داستر رونمایی کرده که همان رنو داستر معروف است.

بازتاب-هفته گذشته اولین نمایش اروپایی نسل سوم داچیا داستر انجام شد و اکنون نسل سوم رنو داستر معرفی شده است. تنها تفاوت آنها در لوگو بوده و این دو مدل هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

رنو دارای لوگو بزرگ مربوطه بر روی جلوپنجره رادیاتور و لوگوی الماسی شکل روی درب صندوق عقب و فرمان است. این خودرو در ترکیه تولید خواهد شد. تاکنون تنها عکس‌هایی از نمای بیرونی منتشر شده و گفته می‌شود نسل سوم رنو داستر در ترکیه پیشرانه هیبریدی دریافت خواهد کرد.

در مورد چه نوع هیبریدی اطلاعاتی فاش نشده اما پیدا است که خودروساز قصد دارد یک محصول سازگار با محیط زیست عرضه کند و از این رو باید قیمت بالاتری نسبت به نسخه بنزینی خالص داشته باشد. داچیا داستر دارای دو نوع قوای محرکه خواهد بود: یک مدل هیبریدی “خفیف” با موتور 1.2 لیتری سه سیلندر که مجموعا قدرت 130 اسب بخاری دارند و یک موتور الکتریکی 48 ولتی هم آن را همراهی می ‌کند.

 

داچیا داستر

 

در سوی دیگر یک هیبریدی کامل با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و پیشرانه الکتریکی هم وجود دارد و در مجموع قدرت 140 اسب بخاری تولید می‌کند. رنو داستر در بازار کشورمان چند نسلی وارد شده و توانست موردتوجه قرار گیرد. مشخص نیست این مدل را می‌توانیم در بازار کشورمان شاهد باشیم یا خیر. داچیا مشخص نکرده چه زمانی قصد دارد محصول جدید را در بازار اروپا و سایر نقاط عرضه کند.

از آنجایی که کراس اوور در ترکیه به تولید خواهد رسید، احتمالا ابتدا در همین منقطه و اروپا عرضه خواهد شد. سری کراس اوورهای داستر رنو و داچیا در بازار اروپا بسیار محبوب هستند و همین امر موجب شد تاکنون چند نسلی پیدا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید