مهلت ثبتنام کتب درسی + نحوه ثبت سفارش
دانش آموزان دوم تا ششم ابتدایی برای ثبت نام کتب درسی تا روز جمعه، ۱۸ خردادماه فرصت دارند.
به گزارش ایسنا، ثبت نام اینترنتی کتب درسی دانشآموزان پایههای دوم تا ششم ابتدایی که از هشتم اردیبهشت در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir شروع شده بود تا ۱۸ خردادماه ادامه دارد.
ثبتنام کتب درسی کلاس اولیها نیز بعد از انجام ثبت نام در مدرسه و از ۲۳ تیر شروع میشود و تا ۲۰ شهریور ادامه مییابد. ثبت سفارش گروهی پایه هشتم و نهم کتابهای درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان نیز شروع شده و تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.
به گفته معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی امسال دانش آموزان پایههای یازدهم و دوازدهم فنی حرفهای، کاردانش و همچنین رشته معارف نیز میتوانند به صورت اینترنتی اقدام به ثبت سفارش کتب خود کنند گفت: سامانه ثبت نام برای این گروه نیز از ۲۰ اردیبهشت برای کتب فنی و حرفهای فعال شده است و ۱۸ خرداد به پایان میرسد.
شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی
دانش آموزان و اولیای آنان، در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند. کد ملی دانش آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموز، “رمز عبور” ورود به سامانه هستند.
کتابهای درسی دانش آموزان دورههای تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخههای فنی و حرفهای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتابهای درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش آموز قید شده است، توزیع میشود.
چند نکته:
دانشآموز یا اولیای دانشآموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) هستند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتابهای درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانشآموزان از طریق سامانه امکانپذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانشآموز یا اولیای دانشآموز از سوی مدارس ممنوع است.
ثبت نام به دو شیوه انفرادی و گروهی قابل انجام است. مدارس موظفند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتابهای درسی دانشآموزان اقدام و از ارجاع دانشآموز یا اولیای دانشآموز به کافینتها پرهیز کنند.