پسر کارگر ضایعاتی که بعد از 60 سال فهمید صاحب یک تابلوی نقاشی چند میلیون یورویی است

    کد خبر :1095298
تقاشی جدید پیکاسو

بازتاب – به گفته کارشناسان ایتالیایی، تابلویی که یک کارگر ضایعات هنگام تمیز کردن زیرزمین خانه‌ای در کاپری کشف کرد و همسرش آن را همیشه “وحشتناک” توصیف می‌کرد، در واقع یک پرتره اصل از پابلو پیکاسو است.

در سال 1962، لوئیجی لو روسو به‌طور اتفاقی با این تابلو مواجه شد و آن را به پمپئی برد. او این بوم کهنه را در یک قاب ارزان بر دیوار اتاق نشیمن آویزان کرد و سال‌ها همان‌جا ماند.

صاحبان فعلی تابلو باور دارند که این نقاشی، تصویری تحریف‌شده از دورا مار، عکاس و نقاش فرانسوی و معشوقه پیکاسو است. امضای مشهور پیکاسو در گوشه سمت چپ تابلو دیده می‌شود، اما لو روسو در آن زمان نمی‌دانست او کیست.

خیلی سال‌ها بعد، وقتی پسرش آندریا پس از مطالعه دانشنامه‌ای که از عمه‌اش هدیه گرفته بود شروع به سوالاتی در مورد تابلو کرد، شک و تردید‌ها نسبت به ارزش آن برانگیخته شد.

خانواده در نهایت از تیمی از کارشناسان، از جمله مائوریتزیو سراتسینی، کارآگاه معروف هنری، درخواست مشاوره کردند. پس از بررسی‌های طولانی، سینزیا آلتیری، گرافولوژیست و عضو کمیته علمی بنیاد آرکادیا که در زمینه ارزش‌گذاری و اصالت آثار هنری فعالیت دارد، تأیید کرد که امضای روی تابلو اصالت دارد و تابلو 6 میلیون یورو ارزش‌گذاری شد.

آلتیری در گفتگو با گاردین گفت: «پس از تکمیل سایر بررسی‌ها، وظیفه بررسی امضا به من سپرده شد. ماه‌ها روی آن کار کردم و آن را با برخی از آثار دیگر پیکاسو مقایسه کردم. هیچ شکی در اصالت امضا وجود ندارد.»

پیکاسو بارها از جزیره کاپری بازدید کرده و به نظر می‌رسد که این نقاشی که شباهت زیادی به “Buste de femme” (دورا مار) دارد، بین سال‌های 1930 تا 1936 خلق شده باشد.

نقاشی جدید پیکاسو 2024

لو روسو دیگر در قید حیات نیست، اما پسرش آندریا، که اکنون 60 ساله است، تلاش کرده تا هویت هنرمند پشت این نقاشی را کشف کند. او گفت: «پدرم کاپریایی بود و ضایعات جمع‌آوری می‌کرد. او این تابلو را پیدا کرد و هیچ شناختی نداشت که پیکاسو چه کسی است. وقتی دایره‌المعارف را مطالعه می‌کردم، به تابلو نگاه می‌کردم و آن را با امضای پیکاسو مقایسه می‌کردم. همیشه به پدرم می‌گفتم که این تابلو شبیه کارهای پیکاسو است، اما او نمی‌فهمید. با این حال، وقتی بزرگ شدم، همیشه به آن فکر می‌کردم.»

آندریا افزود که گاهی خانواده قصد داشتند تابلو را دور بیندازند: «مادرم دوست نداشت آن را نگه داریم و همیشه می‌گفت این تابلو وحشتناک است.»

آندریا چندین بار با بنیاد پیکاسو در مالاگا تماس گرفت، اما به گفته او، آنها هیچ علاقه‌ای به بررسی ادعای او نشان ندادند و معتقد بودند که تابلو اصل نیست. این بنیاد مسئول تأیید اصالت آثار پیکاسو است و تابلو اکنون در یک طاق در میلان نگهداری می‌شود.

پیکاسو که در سال 1973 درگذشت، بیش از 14,000 اثر خلق کرد و بنیاد پیکاسو روزانه صدها پیام از افرادی دریافت می‌کند که ادعا می‌کنند اثری اصل از او دارند.

تابلوی “Buste de femme” (دورا مار) در سال 1938 نقاشی شده و در سال 1999 از یک قایق تفریحی دزدیده شد و 20 سال بعد پیدا شد.

لوکا مارکانته، رئیس بنیاد آرکادیا، معتقد است که ممکن است دو نسخه از این اثر وجود داشته باشد. او به روزنامه ایل جورنو گفت: «ممکن است هر دو نسخه اصل باشند. احتمالاً پیکاسو دو پرتره از این موضوع کشیده است، اما در زمان‌های مختلف. تنها چیزی که مشخص است این است که تابلویی که در کاپری پیدا شده و اکنون در میلان نگهداری می‌شود، معتبر است.»

مارکانته اکنون شواهد را به بنیاد پیکاسو ارائه خواهد داد. آندریا لو روسو گفت: «کنجکاوم بدانم آنها چه می‌گویند، ما یک خانواده عادی هستیم و تنها هدفمان اثبات حقیقت است. هیچ قصدی برای کسب درآمد از این تابلو نداریم.»

منبع : گاردین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید