معضل جدی بازارهای میوه تهران

رحیمی با اشاره به مراجعه روزانه ۴۵۰هزار نفر شهروند به بازار میوه و ترهبار شهرداری تهران تاکید کرد: در طول روز ۶۵۰تا ۷۰۰هزار نوبت خرید (هر بار ترازو کشیدن یک نوبت خرید محسوب میشود) از بازارهای ما صورت میگیرد.
به گزارش مهر:عبدالحسین رحیمی با اشاره به اجرایی شدن طرح استقبال از بهار در میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران همزمان با نزدیک شدن به سال نو گفت: سیب زرد و قرمز و پرتقال سبد اصلی خرید مردم را تشکیل میدهند و در مجموع به بیش از ۱۰هزار تن برای ایام شب عید به میوه نیاز داریم.
وی با اشاره به راههای تامین میوه میادین ترهبار شهرداری تهران اظهار کرد: قسمتی از نیاز ما از طریق بهرهبرداران میادین تامین میشود. حدود ۵۰نقطه نیز در شهر تهران در اختیار طرح تنظیم بازار قرار میگیرد تا میوه مورد نیازی که از طریقجهادکشاورزی خریداری شده به مردم عرضه شود.
رحیمی ادامه داد: همچنین ۶۰نقطه هم در اختیار تولیدکنندگان پرتقال و سیب قرار داده میشود تا بهطور مستقیم و بدون واسطه محصول خود را بفروشند. در این موارد قیمت میوه ۱۰تا ۱۵درصد از قیمت عرضه شده در میادین میوه و ترهبار شهرداری هم کمتر است.
کمبود پارکینگ معضل جدی بازارهای میوه و ترهبار است
رحیمی با اشاره به مراجعه روزانه ۴۵۰هزار نفر شهروند به بازار میوه و ترهبار شهرداری تهران تاکید کرد: در طول روز ۶۵۰تا ۷۰۰هزار نوبت خرید (هر بار ترازو کشیدن یک نوبت خرید محسوب میشود) از بازارهای ما صورت میگیرد.
مدیرعامل سازمان میوه و ترهبار شهرداری تهران یکی از مشکلات بزرگ در ارتباط با میادین را کمبود پارکینگ عنوان کرده و اظهار کرد: ممکن است شهرداری ۳۰۰متر زمین به سازمان اختصاص دهد. ما باید تمام آن را به بازار تبدیل کنیم، به همین دلیل دیگر فضایی برای ایجاد پارکینگ باقی نخواهد ماند و یکی از مشکلات اصلی میادین ما همین کمبود پارکینگ است.
او همچنین در پایان از ایجاد اتاق مادر و کودک، سبد مهربانی و طرح میوه برای کودکان در بعضی از میادین سطح شهر خبر داد.