مرسدس میباخ S680 کلاس S مجهز به پیشرانه V12 معرفی شد
خودروی لوکس مرسدس میباخ S680 کلاس S مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی و سیستم تمام چرخ محرک 4Matic بهصورت کاملا بیصدا رونمایی شد و بهزودی راهی بازار میشود.
ممکن است تولید مرسدس ایامجی S65 به پایان رسیده باشد، اما طرفداران این خودرو نباید ناراحت شوند؛ زیرا مدل V12 آن در نسخه فوقالعاده شیک میباخ زنده خواهد ماند.
به گزارش زومیت، نسخه اصلی سدان رقیب بنتلی W12 سال گذشته در آستانه نمایش جهانی مرسدس بنز S کلاس معمولی معرفی شد. ماه گذشته خودروساز آلمانی تیزر تبلیغاتی از این مدل پخش کرد و بالاخره، محصول لوکس دوازده سیلندر مرسدس میباخ بهزودی راهی بازار میشود.
عجیب است که این خودرو در وبسایت دایملر نسبتاً آرام و بدون صدا معرفی شد؛ زیرا تصاویر رسمی با بیانیه مطبوعاتی همراه نیستند. خودروی لوکس طویل مرسدس میباخ از همان طرح دورنگ شیک و کرومی بهره میبرد که مدل V8 رونماییشده در نوامبر سال ۲۰۲۰ داشت؛ اما دارای رینگهای ظریفتر و چندپره است.
اگر از نزدیک به این خودرو نگاه کنید، متوجه چند تغییر ظریف در مقایسه با میباخ S کلاس استاندارد خواهید شد. نشانهای «V12» گلگیرهای جلو را تزئین میکنند و روی در صندوق عقب نشان «S680» وجود دارد. برخی از شنیدن اینکه قبلاً نام میباخ S کلاس استفاده شده است، متعجب خواهند شد؛ زیرا مدل میباخ S650 بهدنبال فیسلیفت نسل قبلی در سال ۲۰۱۷، در چین با نشان «S680» به فروش رسید.
یکی از تصاویر، محفظه پیشرانه V12 را نشان میدهد و گرچه مشخصات فنی فعلاً در دسترس نیست، انتظار داریم که تعداد اسببخار با «۶» شروع شود. برای یادآوری، بد نیست بدانید میباخ S650 قبلی با قیمت ۲۰۲,۵۵۰ دلاری از پیشرانه ۶ لیتری توئینتوربو خود ۶۲۱ اسببخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور ارائه میکرد.
اعتقاد بر این است که S کلاس جدید V12 برای اولینبار مجهز به سیستم تمام چرخ محرک 4Matic است. با توجه به اینکه S680 قبلاً معرفی شده است، میتوانیم بهزودی از تمام جزئیات آن مطلع شویم و چنین جزئیاتی در وبسایت دایملر پیدا میشود. این خودرو به نسخه پایه میپیوندد که اخیراً در چین عرضه شد و در آن مرسدس میباخ کلاس S با پیشرانه ۶ سیلندر خطی ارائه میشود تا مالیات بالای پیشرانههای بزرگ را به حداقل برساند.
طبق گزارشهای اخیر، حتی اگر تولید AMG S65 به پایان رسیده باشد، مرسدس بنز قصد دارد جایگزینی برای این مدل پیدا کند. مرسدس AMG S63e برای اولینبار با سیستم هیبریدی مجهز به پیشرانه V8 و موتور الکتریکی که ۷۰۰ اسببخار قدرت دارد، عرضه میشود؛ درحالیکه گفته شده است S73e تا حدود ۸۰۰ اسببخار قدرت دارد. انتظار میرود هر دو از نوع پلاگین هیبریدی باشند و ظرفیت پیمایش الکتریکی مشخصی ارائه بدهند؛ اما هنوز هیچ چیز رسمی نیست.