فولکس واگن برند فروشی نمیکند
فولکسواگن اعلام کرده استراتژی این شرکت برتولید خودروهای برقی متمرکز است و فعلا تمایلی برای فروش برند تولید موتورسیکلت «داکوتی» و برند موتورسازی «رِنک» ندارد.
مدیر استراتژی فولکسواگن، توماس سدران، در گفتوگو با رویترز این خبر را اعلام کرد. پیشبینی شده بود فولکسواگن برای جبران هزینههای رسوایی «دیزل گیت» ناچار خواهد شد برخی از برندهایش را واگذار کند. این هزینهها تا کنون از مرز 25 میلیارد دلار گذشته است. اما طبق گفته سدران، فولکسواگن برای تصمیمگیری در این مورد عجلهای ندارد. این کار برخلاف نظر اتحادیه قدرتمند کارگرانش نیز خواهد بود. پنج شرکت، از جمله شرکت ایتالیایی «بنتون» برای خرید «داکوتی» اعلام آمادگی کردهاند. به گزارش دنیای اقتصاد، مسوول استراتژی فولکسواگن گفت: «تصمیمات بزرگی نظیر توسعه یا بهینهسازی پرتفوی یک شرکت بزرگ بینالمللی، نیازمند صرف زمان و رسیدن به اجماع است. ما در فولکسواگن به اهمیت این موضوع واقفیم و برای رسیدن به چنین تصمیمی از نظر زمانی تحت فشار نیستیم.»
سدران پیش از این یکی از مدیران جنرال موتورز در اروپا بود و دو ماه پس از شروع رسوایی دیزل گیت به فولکسواگن پیوست.