فورد GT Mk IV 2023 با پیشرانه قوی تر معرفی شد

    کد خبر :958791
فورد GT Mk IV 2023

فورد به تازگی با معرفی خودرو مسابقه ای فورد GT Mk IV 2023 ، یکی از قوی‌ترین مدل‌های این خودرو را معرفی کرد. تاکنون مدل‌های خاص متعددی از GT را ملاقات کردیم، اکنون نوبت رونمایی یک نسخه خاص دیگر موسوم به فورد GT Mk IV 2023  رسیده تا با پیشرانه قوی‌تر نظر هر فردی را به خود جلب کند.

بازتاب-بخصوص اینکه با یک مدل سریع هم رو به رو هستیم. این مدل برگرفته از خودرو مسابقه‌ای با همین عنوان بوده که در سال 1967 زورآزمایی می‌کرد. بنابراین باید آن را یکی از جدیدترین و آخرین مدل‌های خاص GT هم به حساب آورد. این مدل برگرفته از خودرو مسابقه‌ای بوده که در مسابقات لمانز موفق شد جوایزی کسب کند و در همین بین تنها 67 دستگاه آن به تولید خواهد رسید. کارخانه‌ای که در آن به تولید می‌رسد Multimatic در مارکهام، انتاریو است.

فورد GT Mk IV 2023 از نسخه GT LM پیروی می‌کند که در اوایل اکتبر به عنوان آخرین نسخه از این سوپراسپرت برای جاده‌ها معرفی شد. در حالی که این یکی باید به «تنها» 660 اسب بخار قدرت تولید کند، مدل ویژه جدید خودرویی سریع‌تر بوده که نوید قدرتی 800 اسب بخاری را می‌دهد. جالب اینجاست که فورد به یک “موتور اکوبوست دو توربوی منحصر به فرد” پرداخت که اگرچه مشخص نیست چه نوعی موتوری بوده اما انتظار داریم از نوع شش سیلندر 3.5 لیتری باشد. اما باید منتظر بود تا شرکت خودروسازی جزئیات بیشتری ارائه دهد.

فورد GT Mk IV 2023

فورد GT Mk IV 2023 خاص و سریع

جدای از قدرت قابل توجه، GT Mk IV جدید پس از کشش فاصله بین دو محور برای بهبود هندلینگ، شاسی متفاوتی دارد. این سوپراسپرت همچنین از گیربکس مسابقه‌ای، سیستم تعلیق Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV) و بدنه بازسازی شده برای آیرودینامیک بهتر استفاده می‌کند. با عدم رعایت مقررات خودروهای جاده‌ای، مهندسان آزادی بیشتری در طول توسعه داشتند.

شما متوجه چراغ‌های جلوی ساده‌شده و عدم وجود آینه‌های جانبی می‌شوید، بدون اینکه به بدنه عریض‌تر که آیرودینامیک بهتری دارد، به خصوص اسپویلر و دیفیوزر بزرگ در عقب اشاره کنیم. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به اسکوپ سقفی فیبر کربنی، کاناردهای جلو و یک شکاف‌دهنده بزرگ که می‌تواند به عنوان برف‌روب نیز عمل کند. ورودی‌های هوای جانبی بزرگ‌تر به نظر می‌رسند، احتمالاً به این دلیل که موتور ارتقا یافته به خنک‌سازی بیشتری نیاز دارد.

این سوپراسپرت 1.7 میلیون دلار قیمت داشته و مشتریان از اوایل سال آینده می‌توانند شروع به سفارش داده و در پایان بهار 2023 نیز تحویل خواهند گرفت. برای کسب جزئیات بیشتر به وب سایت شرکت فورد مراجعه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید