دبیردانشگاهی نمایشگاه قرآن: 560 پایان نامه قرآنی داوری شد

    کد خبر :31579

مدیر قرآن و عترت وزارت علوم و دبیر بخش دانشگاهی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: بیش از 560 پایان نامه قرآنی گرد آوری شده که دو مرحله داوری آنها انجام شده و به زودی برگزیدگان معرفی می شوند. رشید جعفرپور’ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: قرار است که از 10 نفر برگزیده شامل پنج نفر دانشجوی دکترا و پنج نفر دانشجوی کارشناسی ارشد در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن تقدیر شود.
وی افزود: در بعضی از غرفه های دانشگاهی پایان نامه های قرآنی و مذهبی را در معرض دید دانشجویان و اساتید قرار داده اند.
وی ادامه داد: ما با یک رویکرد جدید در نمایشگاه حضور پیدا کردیم به این شکل که بعد از اینکه وزارت ارشاد مدیریت بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن را به وزارت علوم واگذار کرد دانشگاه های الزهرا (س) ، علامه طباطبایی ، علوم حدیث ، مذاهب اسلامی، پیام نور ، علمی کاربردی ، فنی حرفه ای ، آزاد اسلامی ، دانشگاه فرهنگیان و برخی از مراکز قرآنی مثل جهاد دانشگاهی و مرکز بسیج دانشجویی اعلام همکاری کردند.
وی گفت: بنا شد غرفه هایی برای این دانشگاه ها در نظر گرفته شود تا ظرفیت های قرآنی خود را به نمایش بگذارند.
جعفر پور ادامه داد: این دانشگاهها و مراکز با کانون های قرآن و عترت و انجمن های علمی مرتبط قرآنی هماهنگ شدند و در نتیجه آثار هنری خلق شده توسط دانشجویان و اساتید قرآنی را در غرفه ها منعکس کرده اند.
مدیر قرآن و عترت وزارت علوم گفت: در برخی از غرفه ها می بینید که میزهای مشاوره قرار داده اند ، و در حوزه های پایان نامه های قرآنی ، مباحث عفاف و حجاب ، سبک زندگی اسلامی و ایرانی ، اقتصاد مقاومتی مشاوره می دهند.
جعفرپور افزود: در بعضی از غرفه های کارگاه های زنده برگزار می شود ، به طور مثال کارگاه ها در حوزه معرق کاری و خوشنویسی بخصوص در دانشگاه های فنی و حرفه ای و فرهنگیان و دانشگاه علمی کاربردی.

** 20 نشست در بخش دانشگاهی برگزار می شود
دکتر جعفرپور گفت: در بعضی از غرفه های بخش دانشگاهی پایان نامه های قرآنی و مذهبی در معرض دید قرار گرفته و همچنین کارگاه ویژه نشست ها با مباحث مختلف قرآنی و سبک زندگی ما و مسائل اجتماعی در نظر گرفته شده است که بخش دانشگاهی مجموعا 20 نشست را پیش بینی کرده است.
وی افزود: در مجموع امسال بخش دانشگاهی به دلیل نوآوری هایی که داشته ، میزان مراجعات دانشجویی بیشتری را شاهد بوده است ، بخصوص دانشگاه هایی مثل علامه و الزهرا که با ظرفیت کانونی شان در نمایشگاه شرکت کرده اند .
رییس بخش دانشگاهی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن در باره تفاوت های عمده بخش دانشگاهی نمایشگاه امسال نسبت به سالهای گذشته گفت: مدت پنج سال در نمایشگاه های قرآن هم مسوولیت داشته ام و هم حضور ، امسال به لحاظ محیطی ، مکان مناسب تر و وسعت بیشتری به بخش دانشگاهی اختصاص داده شده که نشاط و تحرک در این بخش ایجاد کرده است.
جعفر پور افزود: امسال مراجعات عمومی بیشتر است و با استفاده از تجربه های سالهای قبل نمایشگاه ، دانشگاه ها به سمت جذابیت های بصری رفته اند تا بتوانند دانجشویان و مراجعه کنندگان را به سمت خود جذب کنند.
وی اظهار داشت: برگزاری مسابقات و بعضی کارگاه های زنده هنری در سال های قبل بوده هم بوده ولی بسیار کمرنگ تر.

** رویکرد جذب مخاطب جوان
جعفرپور گفت: مهمترین کاری که در بخش دانشگاهی صورت گرفته رویکرد تازه ‘ جذب مخاطب جوان’ است و برای این منظور گفتیم دانشگاه ها از ظرفیت کانونی شان استفاده کنند؛ به این معنی که وقتی کانون ها وارد عمل بشوند و خود دانشجویان پای کار باشند می توانند این جذابیت ها را ایجاد کنند؛ ضمن اینکه برگزاری و تعدد نشست های دانشجویی امسال به 20 نشست ارتقا یافته است.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از هشتم خرداد در محل مصلی امام خمینی (ره) گشایش یافته و تا 26 خرداد همه روزه از ساعت 17 تا 24 پذیرای بازدید کنندگان است .
در این نمایشگاه، چهار بازارچه با عنوان های حجاب و عفاف، محصولات قرآنی، مکتوبات و نرم‌افزار فعالیت دارد.
نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال از دو بخش اجرایی و محتوایی تشکیل شده و حدود 50 نهاد و سازمان در آن مشارکت دارند.
این رویداد قرآنی همزمان با تهران در 200 شهر کشور برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید