خلبان ATR آسمان پس از خروج از رادار با برج مراقبت مکالمه داشته است
خلبان ATR آسمان پس از خروج از رادار با برج مراقبت مکالمه داشته است.
حسن رضایی فر، رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج گفت: خطای خلبان، قفل شدن سطوح کنترل، از دست رفتن موتور، یخ زدگی بال و ملخ، پدیده های هوایی و … می تواند از دلایل کاهش ارتفاع خلبان باشد.
در ساعت 9:28 دقیقه صبح امکان اینکه موبایل روشن یکی از مسافران بسته به قدرت ماهواره های مخابراتی در محل سیگنالی داده باشد وجود دارد اما این امکان بعد ازساعت 9:30 دقیقه به بعد وجود نداشته است.
ساعت 9:30 آخرین مکالمه خلبان با برج مراقبت بوده است و هواپیما ساعت 9:25 دقیقه از رادار خارج شده است و بعد از اینکه از رادار خارج شده توانسته 6 دقیقه پرواز و با برج مراقبت مکالمه داشته باشد.
هواپیما در ارتفاع بیش از 18 هزار و600 پا از رادار خارج شده و به کوهی با ارتفاع 13 هزار پا برخورد کرده است یعنی 5 هزار و 600 پا کاهش ارتفاع بدون پوشش راداری داشته است.