تاخیر مجدد پرتاب موشک ماموریت آرتمیس ناسا

    کد خبر :936711
ماموریت آرتمیس

مایکل سارافین، مدیر برنامه ماموریت آرتمیس ناسا گفت که تلاش جدیدی برای پرتاب سیستم پرتاب فضایی (SLS) با فضاپیمای اوریون به عنوان بخشی از پرواز بدون سرنشین به ماه در روز شنبه، 3 سپتامبر انجام خواهد شد.

بازتاب-‌ سارافین توضیح داد که قبلاً برنامه ریزی شده بود پرتاب مجددی در دوم سپتامبر انجام شود، اما با توجه به پیش بینی آب و هوا تصمیم به تعدیل تاریخ گرفته شد. جان هانیکات، مدیر برنامه SLS افزود که نشت هیدروژنی که روز دوشنبه شناسایی شد، همانطور که مهندسان می ترسیدند به کارکرد یکی از موتورها مربوط نبود. وی خاطرنشان کرد: “ما هیچ مشکل خاصی در مورد موتور سوم پیدا نکردیم.” پرتاب ماموریت Artemis 1 صبح دوشنبه EST به دلیل مشکلات فنی لغو شد.

از آوریل 2021، مهندسان ناسا در حال مونتاژ موشکی هستند که به عنوان بخشی از ماموریت ماه آرتمیس 1 پرتاب خواهد شد. در فضاپیمای اوریون، به عنوان بخشی از پرواز آزمایشی، سه آدمک وجود خواهد داشت که برای اندازه گیری سطح تشعشع در طول پرواز نیز استفاده می شود. در بهار 2019، ناسا پیش نویس برنامه آرتمیس را اعلام کرد که شامل سه مرحله خواهد بود. اولین مورد (آرتمیس 1) پرواز بدون سرنشین به دور ماه و بازگشت آن به زمین را فراهم می کند. مرحله دوم (آرتمیس 2) پرواز به دور ماهواره طبیعی زمین با خدمه است. در مرحله سوم ماموریت (آرتمیس 3)، ناسا انتظار داشت که فضانوردان را در سال 2024 بر روی ماه فرود آورد و سپس آنها را تقریباً در اواسط دهه 2030 به مریخ بفرستد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید